Roda Boys loopt tegen enorme zeperd aan tegen GJS.

GJS 1

6 november 2021 14:30

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

Na de meer dan verdiende overwinning op Wieldrecht van een week eerder, liep Roda Boys nu in de tweede opeenvolgende thuiswedstrijd tegen concurrent GJS tegen een 1 – 5 nederlaag aan. Een wedstrijd met een verhaal. Roda Boys ging in de beginfase goed van start en opende met een schot van Armand

Selmani in de rechter beneden hoek die door de 42 jarige keeper Raymon de Haan werd gepakt. Even later de eerste mogelijkheid vvoor GJS, maar het schot werd door de Roda defensie geblokt. In de 13de minuut een kopkans voor Selmani, maar ook die werd nu door de GJS verdediger geblokt.

In de 17de minuut werd het plotsklaps uit een corner 0 – 1 toen Sjors Hendriks voor de gasten vrij in kon koppen en Marco van Hemert kansloos was op deze inzet.

Dat was op zich niet zo vreemd, want dat gebeurde in de wedstrijd tegen Wieldrecht ook.

Vervelender werd het 2 minuten later Toby Tan met een directe rode kaart uit het veld werd gestuurd vanwege wat afteraf dus later in de week bekend zou worden een elleboogstoot. Roda Boys moest dus met 10 man verder tegen deze ploeg die goed stond.  Roda Boys was gedurende het verdure verloop van de eerste helft beslist niet de mindere van GJS. Vlak voor rust was Diego Meerveld dicht bij de gelijkmaker, maar zijn schot ging nipt naast.

Roda moest in de tweede helft aan de bak en zeker toen er uit balverlies aan Roda zijde een counter uit het boekje werd gelanceerd door GJS en het Bjorn Barten was die de 0 – 2 maakte. Einde oefening zou je zeggen. Niets was minder waar, want even later was het Nils Loef die de aansluitingstreffer van randje 16 binnen schoot.

Roda leefde weer op. Dat duurde tot minuut 68, want toen werd het wederom uit een counter via de 40 jarige Ruud Bos 1- 3 en was het echt e

inde oefening. De gifbeker moest echter nog leeg gedronken worden. Uit een makkelijke gegeven strafschop via aangeschoten hands werd het 1 – 4 via Quincy Bartens en in de slotfase via Rowan van der Wal ook nog 1 – 5.

Op maandag na de wedstrijd werd bekend dat Toby Tan een schikkingsvoorstel kreeg van de KNVB van maar liefst 5 wedstrijden. Daar gaat Roda/Toby tegen in beroep en heeft van GJS zijde hulp gekregen, doordat zij mede verklaren dat het beslist geen elleboog was, maar het breed maken waarbij er contact was tussen Tan en een GJS speler. Afwachten maar wat dit verweer voor verdere gevolgen gaat hebben.

Inmiddels rukt het coronavirus wederom in snelle mate op en dat heeft voor zaterdag 13 november in ieder geval al tot gevolg dat de bekerwedstrijd Roda Boys – WNC niet door gaat.