Voor de derde keer weet Roda Boys een uitwedstrijd niet over de streep te trekken.

Altena 1

2e klasse F

23 oktober 2021 14:30

M. van de Luitgaarden

Sportpark Altena
Rijksweg 202 204
4255GR
NIEUWENDIJK NB

In alle drie de tot nu toe gespeelde uitwedstrijden van Roda Boys, te beginnen met de 2 – 2 bij De Zwerver, daarna de 1 – 1 bij SVW en nu dan de 1 – 1 bij Altena kwam Roda Boys op een 0 – 1 voorsprong, maar kon uiteindelijk die voorsprong niet vast houden en moest in de slotfase nog een grote kans toe staan, die ook nog tot een nederlaag had kunnen leiden.

Ook in de wedstrijd tegen Altena kende Roda Boys een sterke fase aan het begin van de wedstrijd toen al na 5 minuten Roda Boys aan de leiding kwam. Armand Selmani soleerde op de achterlijn langs zijn directe tegenstanders en legde terug op Diego Meerveld die de bal binnen schoot.

Na een tiental minuten kwam de thuisclub beter in z’n spel en begon de weg naar het Roda doel te zoeken. Dat resulteerde in een schotpoging vanaf de rechterkant die in het zijnet kwam.

Vier minuten later scoorde Altena de gelijkmaker, maar die werd door scheidsrechter Van de Luitgaarden wegens buitenspel afgekeurd.

In de 25ste minuut een gevaarlijke aanval van Roda, maar de kans ging voorlangs. Een poging van Armand Selmani waarbij de keeper Rob de Groot de bal los liet ging verloren.

Tegen de rust aan kwamen er nog 2 pogingen van Altena die beide de keeper Jamil Kools onschadelijk werden gemaakt.

Na de rust werd het van Roda Boys zijde steeds onsamenhangender. Er werd nog een goede kans gecreëerd door Nils Loef, maar ook dat werd geblokt door de Altena defensie. Roda Boys moest meer en meer terug in de verdediging. Voorin kwam Kaj Kuijgens in de het veld voor Armand Selmani en achterin moest Jelle Scholts zich laten vervangen door Jordey van Ham. Roda raakte steeds meer de controle op de wedstrijd kwijt en dat moest er toe leiden dat er op een gegeven moment een tegentreffer moest komen. Uit uitgespeelde kansen ontstonden die er niet. Echter .... in de 87ste minuut kreeg Altena volgens velen een onterechte vrije trap te nemen en invaller Tristan van Noorloos die de bal feilloos binnen schoot. In de blessuretijd had Altena zelfs de overwinning nog kunnen behalen toen Julian Geelhoedt vrij kon koppen, maar gelukkig voor Roda over kopte.

Einde wedstrijd. Roda Boys zakte door dit resultaat naar een gedeelde vierde stek. A.s. zaterdag wacht de confrontatie met de huidige nummer 1 Wieldrecht. Een ploeg die 4 punten meer heeft als Roda. Evenveel treffers voor heeft, maar 3 tegentreffers minder tegen. We gaan het zien a.s. zaterdag op “De Maaskant”.