Christian van Aalst helpt Roda Boys met hattrick aan zege

Brederodes 1

... (schot)
... (schot)
Martijn de Wildt (intikker)

14 oktober 2017 14:30

AALST – Roda Boys heeft zaterdag ook de vierde competitiewedstrijd van het seizoen in winst om weten te zetten. Christian van Aalst was met drie treffers het goudhaantje aan Aalsterse zijde in het met 4-2 gewonnen duel tegen Brederodes.

Twee van Van Aalst’s goals op sportpark De Maaskant vielen al binnen vijfentwintig minuten, waardoor de thuisploeg comfortabel aan de leiding ging. Die voorsprong hield echter niet lang stand, want tien minuten later hadden de bezoekers de stand alweer gelijk getrokken. Het was na een goede aanval over de rechterflank aan Martijn de Wildt te danken dat Roda Boys alsnog in leidende positie de kleedkamers mocht opzoeken.

Ook na rust maakte Brederodes een sterke indruk, maar dat drukten de gasten uit Vianen niet uit in grote kansen. Toen een kwartier voor tijd de linksback van Brederodes zijn tweede gele kaart ontving, nam Roda Boys het heft in handen. De ploeg van trainer Frank Brands creëerde kans op kans en uiteindelijk zorgde Van Aalst met zijn derde van de middag voor de beslissende 4-2.

Ondanks de vierde overwinning in vier wedstrijden was Brands zaterdag kritisch op zijn ploeg. “Brederodes was hele gedeeltes de bovenliggende partij. Qua kansen hebben we in die fases niet veel weggegeven, maar voetballend hebben we zeker momenten laten liggen. Je wil als trainer graag zien dat je ploeg negentig minuten lang de controle heeft, maar dat was nu zeker niet zo.”

Volgende week staat met de uitwedstrijd bij koploper Papendrecht al direct een vroege topper op het programma, al ziet Brands het nog niet als een mogelijk beslissende wedstrijd om het periodekampioenschap: “We hebben nu vier tests gehad. De ene hebben we beter doorstaan dan de andere. We willen iedere wedstrijd winnen, maar dat  gaat ons zeker niet lukken. We willen in ieder geval steeds beter worden, dat is het belangrijkst.”