Roda Boys krijgt niet wat het verdient bij GRC’14.

GRC-14 1

2e klasse H

26 november 2022 14:30

Sportpark Almbos
Karbogerd 1
4283GV
GIESSEN
tel. 0183-442027

Roda Boys speelde uit bij GRC ’14 een goede wedstrijd en had een overwinning verdiend, maar je krijgt niet altijd wat je verdient en andersom krijg je ook wel eens meer dan je verdient.

Roda Boys speelde zeer geconcentreerd en liet de bal het werk doen. Wat mij opviel was dat er veel minder met de bal werd gelopen en direct de combinatie werd gezocht. Dat leidde al na enkele minuten tot een kans voor Nils Loef, de snel uikomende keeper Nicky Janssen voorkwam zodoende een snelle Roda Boys treffer.

De wedstrijd werd open gebroken door een prachtige treffer van Servanio Martina, die vanaf links met een onverwacht schot in de lange hoek de wedstrijd open brak.

Na deze treffer werd Roda steeds sterker en kwamen er kansen c.q. mogelijkheden voor Nils, Loek en Toby.

Met een 0 -1 stand werd de kleedkamer opgezocht.

Direct na de rust scoorde Roda Boys een tweede treffer, maar die werd om onverklaarbare redenen afgekeurd. De scheidsrechter geloofde de grens van GRC ’14 op zijn blauwe ogen, want resoluut werd de treffer van Nils Loef die binnen kopte voorbij de tweede paal staand. In veler ogen een terechte treffer. Een paar minuten later scoorde GRC uit een scrimmage de 1 – 1 waarbij keeper Rob Goesten bij het uitverdedigen zwaar werd gehinderd. Daar had de gelijkmaker wegens aanvallen van de keeper ook zo maar afgekeurd kunnen worden.

Het ging van kwaad tot erger voor Roda, want Rob Goesten verspeelde de bal en moest een overtreding maken om Michael van de Oever van scoren af te houden. Goesten met rood eraf onder joelend gezang van de GRC aanhang: “Sukkeltje, sukkeltje”.

Zijn vervanger Rob de Groot stond oog in oog met de strafschopnemer Stan van Tilborg, maar zijn getelegrafeerde bal werd een prooi voor De Groot. Roda Boys bleef in ondertal de betere ploeg en kreeg nog kansen op de winnende. Een kopbal van Rico Grandia kwam op de paal en een andere inzet werd door Hoeke van de thuisclub van de lijn getrapt. Roda Boys speelde een goede wedstrijd en had de overwinning zonder meer verdiend. A.s. zaterdag ontvangt Roda Boys op De Maaskant Tricht, dat afgelopen zaterdag thuis tegen Wilhelmina’26 niet verder kwam dan een 2 – 2 gelijkspel.