Roda Boys blijft meedoen om de prijzen.

EBOH 1

2e klasse H

11 maart 2023 14:45

D.A.P.H. van Helden

Sportpark Schenkeldijk
Sportcomplex Schenkeldk 6
3328LE
DORDRECHT

Roda Boys speelde met name voor rust een puike eerste helft bij de nummer 2 van de ranglijst E(endracht) B(rengt) O(ns) H(oger).

De club uit Dordrecht werd met name voor rust volledig overklast en Roda Boys kon met een fraaie 0 – 3 voorsprong de kleedkamer opzoeken. De supportersclub had een bus laten rijden dus er waren heel veel Aalster supporters aanwezig. Vooral een groep jeugdige spelers staan de laatste tijd vaak achter het doel van de tegenstander. De jeugd mocht dan ook gratis mee met de bus.

De eerste actie die in de buurt van een treffer kwam was een schot van Servanio Martina dat door de ervan doelman Van Kouwenhoven werd gepakt. In de 11de minuut een redding van Rob de Groot, die er deze middag goed de kijk op had want alle hoge ballen waren voor hem.

In de 25ste nam Roda Boys de leiding toen een pass vanuit het middenveld door Nils Loef goed werd aangenomen en met links zuiver in de rechter benedenhoek werd geschoten. Roda Boys bleef de druk er op houden en dat resulteerde in nog meer gevaarlijke situaties voor het EBOH doel. Dat leidde in de 37ste minuut tot een tweede Aalster treffer toen Servanio Martina met het hoofd een voorzet vanaf de linkerkant met het hoofd binnen werd geknikt. Een ongekende weelde voor Roda na het matige duel van een week eerder thuis tegen Altena.

In de 40ste minuut had het al 0 – 3 moeten staan, maar Nils Loef schoot tegen de keeper op en in de rebound werd het schot van Aimane Seqqal gepakt.

Tegen de rust aan werd het alsnog 0 – 3 al is het niet helemaal duidelijk wie de treffer scoorde. Zelfs uit het filmpje op twitter is get niet goed te zien. Er zijn 3 mogelijkheden: 1. Aimane direct 2. Servanio pf 3. Eigen doelpunt. Roda Boys kon met een lekkere voorsprong aan de thee.

In de zesde minuut na rust kreeg Roda een strafschop te nemen. Aimane Seqqal achter de bal. Jammer genoeg werd die bal hard op de lat geschoten.

Enkele minuten daarna een afgekeurde treffer van EBOH omdat de bal bij de voorzet de achterlijn gepasseerd was. Deze treffer werd dus terecht afgekeurd al waren ze het daar bij EBOH niet mee eens (zie verslag van de EBOH correspondent)

In het verdere verloop van de wedstrijd consolideerde Roda de voorsprong en pakte zo een lekkere driepunter en steeg naar plaats 3 op de ranglijst.

A.s. zaterdag ontvangt Roda op de De Maaskant de spelers van Heukelum. Roda zal tegen deze tegenstander weer vol moeten gaan om de 3 punten in Aalst te houden.