Wederom een thuisnederlaag voor Roda Boys.

GRC-14 1

2e klasse H

22 april 2023 14:30

B. Cakir

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

In de confrontatie met GRC ’14 bleef Roda Boys ook deze keer bij een thuiswedstrijd aan de verkeerde kant van de score. Een vlak voor rust opgelopen achterstand kon in de tweede helft niet meer goed gemaakt worden.

In de eerste helft ging het gelijk op al had GRC toch iets meer balbezit dan Roda Boys. Er kwamen wel kansen voor beide ploegen, maar het zag er nog niet erg dreigend uit. Een kopbal van Servanio Martina en een schoten van Nils Loef en Sven van Driel gingen over of werden gepakt. Een inzet van Rik van de Broek had een beter lot verdiend.

Vlak voor rust nam GRC de leiding toen een afgeslagen schot van Schouten door Michael van de Oever binnen geschoten. Arend Grandia had gevlagd voor buitenspel toen de pass bij Schouten kwam, niet voor de treffer. Scheidsrechter Cakir ging daar niet in mee en keurde de treffer goed.

Roda Boys was nog niet gekomen van dit doelpunt of nummer 2 lag achter Rob de Groot. Stan van Tilborg liep uit de rug van een Roda verdediger en kon zo binnen tikken.

Na de rust zette Roda Boys alles op alles om de aansluitingstreffer te maken. De gasten konden alleen nog maar aan verdedigen denken. Een corner van Aimane Seqqal werd door Servanio Martina over gekopt en een volgende tegen de lat.

In de 59ste minuut werd het 1 – 2 toen uit een vrije trap van Seqqal in eerste instantie Servanio tegen de paal schoot, de bal terug ketste en via de knie van Wesley van de Oever binnen rolde. Met nog een half uur te gaan was er nog tijd genoeg om gelijk te maken. Echter alle pogingen ten spijt wilde de bal bij de verschillende pogingen niet  bij de Roda spelers komen en kreeg de GRC defensie er altijd wel een voet of een been tussen om op te kunnen ruimen.

Na een lange blessuretijd floot Cakir en kon de Giessen Rijswijk combinatie de punten mee nemen.

Met nog 4 wedstrijden te gaan zijn de kansen minimaal voor Roda om nog wat te kunnen halen. Het gat met de nummer 9 Alblasserdam bedraagt 8 punten. Wedstrijden winnen is het devies. A.s. zaterdag wacht Tricht, dat nog mee doet om een periodetitel binnen te gaan halen.