Roda Boys via 2 pengels naar overwinning op Wilhelmina ’26.

Wilhelmina'26 1

2e klasse H

10 december 2022 14:30

C.P. Felix

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

In de laatste competitiewedstrijd van dit kalenderjaar wist Roda Boys de drie punten in Aalst te houden door met 2 – 0 te winnen van de overburen (ruim gemeten) van Wilhelmina ’26.

Op de overwinning is op zich niets op af te dingen, die was volkomen terecht gezien de kansen verhouding.

Al in de derde minuut een uitstekende voorzet van Nils Loef die door Aimane Seqqal terug werd gekopt in plaats van zelf op het doel te koppen. Zes minuten later weer een actie van Nils Loef, maar nu was de keeper van Wilhelmina paraat. In tussentijd had Wilhelmina toch wat meer van het initiatief terug kunnen nemen en speelde vaak op de helft van Roda zonder overigens gevaarlijk te worden.

In de 34ste minuut een geweldig schot van de kleine bedrijvige Hicham Chatouani dat nog net met de vingertoppen door de keeper van gasten over kon worden getikt.

Vier minuten later kwam dan de bevrijdende treffer voor Roda Boys toen Nils Loef zijn directe tegenstander passeerde en binnen de kalklijnen ten val werd gebracht. Scheidsrechter Niels Felix aarzelde geen moment en floot voor pengel.

Aimane Seqqal schoot de strafschop omberispelijk binnen. Met deze stand werd de warme kleedkamer opgezocht.

Na de rust meteen al weer een dot van een kans voor Nils Loef die door de keeper tot corner werd verwerkt.

In de 53ste minuut wederom een strafschop en wederom werd de overtreding began op Nils.

Nu nam hij zelf de taak op zich om de penalty te nemen en ook deze ging onberispelijk binnen.

In de loop van het duel waren er nog een paar gele kaarten te noteren, die makkelijke voorkomen hadden kunnen worden. Door deze overwinning en de andere uitslagen veranderde er aan de stand van de top 3 niets, want die wonnen alle. GRC ’14 won ook en nam plek vier over van Alblasserdam dat gelijk speelde tegen GJS.

De winterstop werd ingeluid met een Black and White feest, waarbij er ook nog enkele optredens van spelers te zien waren.

IJs en weder dienende wordt a.s. zaterdag het kalenderjaar uitgeluid met een oefenduel tegen CDW uit Wijk bij Duurstede. Een team, waar we een aantal seizoenen geleden nog in competitieverband tegen uit kwamen. CDW komt net als Roda uit in de tweede klasse van het zaterdagvoetbal. CDW staat op de 7de plaats van de tweede klasse C.