Roda Boys stijgt na overwinning op Tricht naar plaats 3.

Tricht 1

2e klasse H

3 december 2022 13:30

R.J. Collé

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD
tel. 0418-671261

In de thuiswedstrijd onder gure weersomstandigheden kon Roda Boys weer 3 punten bijschrijven en steeg daarmee naar de derde plaats op de ranglijst. De concurrentie verspeelde her en der nogal wat punten. Roda Boys is de nummer 2 EBOH tot op 3 punten genaderd doordat ze verloren bij Wilhelmina ’26. Ook GJS en Alblasserdam verloren elk 2 punten door tegen elkaar gelijk te spelen. En GRC tot slot moest de punten in en bij de onbetwiste koplopers Papendrecht laten.

In het thuisduel tegen Tricht kon Roda Boys over een bijna complete selectie beschikken, behalve natuurlijk Rob Goesten, die na zijn rode kaart bij GRC een schorsing van 1 wedstrijd had gekregen. Hij werd vervangen door een goed keepende Rob de Groot. De beginfase van de wedstrijd was voor Roda Boys en het creëerde zich een aantal mogelijkheden, die alle onbenut bleven.

In de 22ste minuut kwam Roda Boys uit een solo actie van Aimane Seqqal op 1 – 0 toen hij op links de bal mee nam naar binnen en met een fraai schot in de rechter bovenhoek Roda Boys op een verdiende voorsprong zette. Daarna begon Roda Boys de grip op de wedstrijd te verliezen. Tricht kwam steeds meer in balbezit en werd steeds dreigender richting het Aalster doel. Dat leidde tot een treffer van Tricht vlak voor rust die tot consternatie leidde. De assistent scheidsrechter Arend Grandia vlagde onmiddellijk voor buitenspel, er kwam echter nog wel een voorzet die binnen werd geschoten. Uiteindelijk werd de treffer alsnog afgekeurd door scheidsrechter Collé. Na deze afgekeurde treffer ontstond er op en rond het veld nog een uitgebreide discussie.

Na de rust was het al snel duidelijk dat Roda Boys ondanks het inbrengen van Van Dijken het initiatief weer in eigen handen nam. In de eerste vijf minuten was Van Dijken nog dreigend met een actie en een kopbal. Toen hij even later weer geblesseerd het veld moest verlaten, knakte er wat bij Tricht. Roda Boys kreeg uitstekende kansen via Jelle Scholts en Servanio Martina.

Na een een dieptepass van Martina kwam Nils Loef vrij voor de jeugdige keeper van Tricht en schoot de 2 – 0 op het scorebord.

Een gelopen koers en in de 85ste minuut was het wederom Nils Loef die zijn tweede treffer en derde treffer van het seizoen aan kon tekenen. Roda Boys stond inmiddels met 10 man omdat Servanio Martina zijn tweede gele kaart had gekregen en dus met rood van het veld moest.

De overwinning kwam verder niet meer in gevaar en Roda steeg van plaats 5 naar plaats 3 op de ranglijst.

A.s. zaterdag komt Wilhelmina’26 op bezoek en kan Roda Boys de borst nat maken tegen de ploeg van oud Roda Boys speler en nu trainer van Wilhelmina ’26 Ömer Kaya.