Roda Boys boekt tweede competitie overwinning van het seizoen.

Woudrichem 1

2e klasse H

1 oktober 2022 14:30

M.J.H.A. Laros

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

In de eerste thuiswedstrijd van deze competitie kreeg Roda Boys bezoek van het altijd lastig te bestrijden Woudrichem. Vorig seizoen werd het in de thuiswedstrijd in de slotfase nog 1 -1 toen een van richting veranderde bal onder de lat bij Jamil Kools binnen sloeg. Nu zou het een geheel andere wedstrijd worden tegen een tegenstander die duidelijk aan kwaliteit heeft verloren en dan ook geen aanspraak kon maken op een resultaat. Naast het stoppen van enkele spelers ontbraken er ook nog twee door blessures.

Roda Boys nam van het begin af aan het initiatief en kreeg ook al een aantal kansen alvorens de eerste treffer een feit werd. Met name het schot van Hicham Chatouani was een dot, maar zijn vizier stond nog niet op scherp. Het ging voorlangs naast.

In de 24ste minuut een uitstekende lange bal van Loek van Grinsven die Hicham op de rechter vleugel bediende. Zijn voorzet bereikte voor het doel Servanio Martina en zoals zo vaak opende hij ook deze wedstrijd weer voor Roda Boys de score.

Een dikke vijf minuten later waren de rollen omgekeerd. Nu was de aanval over de linkerkant en de voorzet van Servanio werd nu door Hicham binnen getikt.

Drie minuten later een grote kans voor Aimane Seqqal en een geweldige kopbal van Tom Diender die door de keeper van Woudrichem Aljan Dekker onschadelijk kon worden gemaakt .

Op slag van rust een indraaiende corner van Aimane die via de paal en de keeper binnen viel. Met een 3 – 0 ruststand werd de kleedkamer opgezocht. Na de rust werd het spel in de loop van de wedstrijd allengs minder. Een fantastische omhaal a la Uwe Seeler had voor Jelle Scholts een beter lot verdiend. De bal ging net over.

Een minuut later werd een strakke voorzet door een Woudrichem verdediger achter zijn eigen keeper getikt.

Na enkele wisselingen binnen het elftal scoorde spits Yassine Bousdadi voor Roda nog de vijfde treffer door fraai in de lange hoek binnen te schuiven. Vorige week in de uitwedstrijd was zijn treffer heel belangrijk. In deze wedstrijd minder, maar voor hem wel omdat hij wederom in zijn invalbeurt scoorde. Door de andere uitslagen ook met grote cijfers is er nu een kopgroep ontstaan van 5 teams die allen nog de maximale score in punten hebben. Op doelsaldo is Tricht momenteel koplopers met als topscorer in de klasse Tim van Dijken met 7 treffers.