Roda Boys grossiert in het missen van kansen.

Heukelum 1

2e klasse H

29 oktober 2022 14:30

S.H.P. Bogers

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM
tel. 0345-612298

Roda Boys liet een uitstekende kans om dichter in de buurt van de koplopers te komen onbenut. Alles bij elkaar kunnen we aan Aalster zijde de dikke 100 % kansen niet op twee handen tellen.

Het werd weer zo’n wedstrijd, waarvan je kunt stellen dat: “Als je zoveel kansen laat liggen, scoren ze aan de andere kant wel”.

In de eerste minuten van de wedstrijd kregen Aimane Seqqal en Nils Loef al een tweetal kansen om de scoren te openen. De eerste ging over en de tweede naast.

Even later een corner, waarbij de bal de doellijn was gepasseerd, maar dat door de scheidsrechter niet kon worden geconstateerd. Een minuut later werd een buitenspeldoelpunt van Sven van Driel afgekeurd. De eerste mogelijkheid voor de thuisclub diende zich pas na 21 minuten aan.

In de 25ste minuut kreeg Servanio Martina een dot van een kans, maar hij schoot onbeheerst over.

In de 32ste minuut een penalty voor Roda. Een bal die al gespeeld was en onbereikbaar voor de spitsen, was blijkbaar toch aanleiding om Nils Loef in het strafschopgebied onderuit te halen.

Dit buitenkansje werd uitgepakt door Aimane Seqqal.

In de 42ste minuut was Sven van Driel net te laat om doeltreffend te zijn. Met 0 -1 ging de rust in waar het minimaal op 0 – 3 / 0 – 4 had moeten staan.

Na de thee was de wedstrijd nog geen minuut oud of Romano Tapirima tikte een tegenstander aan in de 16 en jawel de 1 – 1 via een benutte strafschop van Benjamin Meijdam was een feit.

Ook daarna bleef Roda Boys kans op kans op kans missen. Servanio Martina schoot nipt voorlangs en kopte snoeihard op de lat. Sven van Driel maaide finaal over de bal heen en wat zich al in de loop van de tweede helft aandiende, gebeurde nu ook. Uit een van de spaarzame aanvallen van Heukelum kwam een voorzet vanaf de rechterkant bij Benjamin Meijdam terecht en die liet Rob Goesten voor de tweede keer kansloos.

Toch kon Heukelum maar enkele minuten van zijn voorsprong genieten, want de mooiste treffer van de middag was voor Aimane Seqqal die van buiten naar binnen komend met een prachtig schot de Heukelum keeper kansloos liet.

Zo kwam er een einde aan een van Roda Boys zijde zeer matige en teleurstellende wedstrijd. We zullen toch onze kansen moeten gaan benutten, die we elke wedstrijd voldoende creeren. Te beginnen a.s. zaterdag thuis tegen het voor ons onbekende Streefkerk, waartegen wij bij mijn weten nog nooit hebben gespeeld.