Roda Boys lijdt dure en zure nederlaag tegen GJS.

GJS 1

2e klasse H

4 februari 2023 14:30

T.A. van der Velden

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

In de thuiswedstrijd tegen GJS is Roda Boys er voor de derde achtereen volgende keer niet in geslaagd om thuis te winnen van GJS. Waar dat in de allereerste wedstrijd van dit seizoen in Dalem wel lukte, ging Roda Boys nu weer op eigen veld de bietenbrug op. Volgens de trainer van GJS Marten Boverhof was dat verdiend. Dat slaat helemaal nergens op, want dat GJS het nodige geluk had om de overwinning binnen te slepen, was voor iedereen die de wedstrijd gezien heeft wel  duidelijk. Dat doet verder niets af aan de kwaliteiten van deze ploeg. Die staan buiten kijf.

Roda ging voortvarend van start em schiep zichzelf heel wat kansen. In de 12de minuut een schot van Nils Loef dat over ging. Na een schot van Quicy Bartens dat voorlangs ging, was het Servanio Martina die nipt over kopte. Een redding van Raymon de Haan na een schot van Nils Loef. In de 28ste minuut een voorzet van Toby Tan die door Servanio Martina naast werd geschoten was zonder meer een 100 % kans.

Tien minuten voor tijd een schot van Nils dat werd gestopt en in de rebound binnen werd geschoten door Aimane Seqqal, maar vanwege buitenspel werd afgekeurd.

De laatste kans was voor de gasten toen Rob van den Boom een schot los liet dat via de vingertoppen van Rob de Groot op de kruising van lat en paal kwam.

Na de thee in eerste instantie hetzelfde spelbeeld. Roda Boys zette weer furieus aan. Een kans voor Servanio werd niet verzilverd en eenvoetbalwet is: Als je je kansen niet verzilverd, valt hij wel aan de andere kant. Een moment van onoplettendheid en de 0 – 1 wordt binnen geschoten door Björn Barten.

Roda ging op zoek naar de gelijkmaker. Een kans voor Hicham Chatouani en een schot van Nils Loef dat wordt gestopt door De Haan (43 jaar).

In het resterende deel van de wedstrijd raakte Roda Boys steeds meer de regie van de wedstrijd kwijt, hetgeen er mede debet aan was dat er nogal wat gele kaarten vielen.

In blessuretijd nog een geweldige dot van een kans voor Roda Boys. Eerst kwam de bal van de voet van Servanio tegen de paal en in de rebound kreeg Rick van de Broek van dichtbij de mogelijkheid om de gelijkmaker aan te tekenen. Dat Ruud Bos er in de slotfase nog 0 – 2 van wist te maken was alleen van statistische waarde. Een zeer zure en onverdiende nederlaag. Maar ja......ze moeten tegen het netje...