Roda Boys verzuimt in de tweede helft te voetballen.

Streefkerk 1

2e klasse H

25 maart 2023 14:30

S. de Wild

Sportpark Streveland
Beneden Tiendweg 4
2959BA
STREEFKERK

In de uitwedstrijd bij Streefkerk vergeet Roda Boys na een sterke helft zich weer te belonen met 3 punten.

Roda startte sterk aan de wedstrijd en nam het initiatief dat al vrij snel leidde tot de 0 – 1 voorsprong toen Toby Tan de bal binnen schoot na een combinatie in het centrum van de Streefkerk verdediging.

Roda had in de eerste helft weinig van de thuisclub te duchten omdat het een aantal pogingen van grote afstand los liet, die alle over werden geschoten en verder had Rob de Groot alleen enkele hoge ballen te verwerken.

In de 28ste minuut kwam Roda Boys op een 0 – 2 voorsprong na een zeer fraaie assist van Toby die in de sprint naar het doel van de Streefkerk keeper de bal met een hakje terug legde naar de achter hem lopende Nils Loef en die schoot op zijn beurt de 0 -2 op het scorebord door in de linker benedenhoek raak te schieten met een schuiver.

Vier minuten later liet dezelfde Nils Loef de kans op 0 – 3 liggen toen hij vanaf rechts komend voorlangs schoot.

Na de rust een heel ander spelbeeld. Roda Boys raakte zijn overwicht in het veld kwijt en Streefkerk kwam steeds meer en meer opzetten om de aansluitingstreffer te scoren en langs de lijn hadden we het nog niet gezegd of het was la zo ver. Een afvallende bal werd door Twan Slob in de rechter bovenhoek binnen geschoten. In de 67ste minuut had Nils Loef de kans de wedstrijd alsnog in het slot te gooien, maar zijn schot ging naast.

In de 72 ste minuut werd het gelijk door dezelfde speler van Streefkerk door de 2 – 2 binnen te schieten.

Roda Boys wist zich daarna toch enigszins te herpakken, want een fraaie kans van Servanio Martina ging helaas ook weer naast.

Zou het nu eens een keer meezitten voor Roda. In de 81ste minuut een vrije trap voor Roda. De inzet van Nils Loef krulde bij de tweede paal naar binnen, werd door niemand aangeraakt en viel zo binnen. Met nog 7 minuten op de klok leek de overwinning binnen handbereik, maar niets was minder waar, want in de 88ste minuut kwam Streefkerk vis Christiaan de Jong weer op gelijke hoogte.

Door dit resultaat en uiteraard de resultaten van de overige wedstrijden staat Roda Boys nu op de vijfde plaats. A.s. zaterdag ontvangt Roda op eigen terrein Alblasserdam, dat aan een vrije val op de ranglijst is. Winst voor Roda is noodzakelijk om mee te blijven doen bovenin de subtop.