Facebook Toestaan Niet toestaan

Open brief omtrent nieuwjaarsreceptie

18 januari 2024 16:00

Aan iedereen die Roda Boys een warm hart toedraagt,

De leden van onze vereniging kregen plotseling het bericht dat vanwege zogenaamde verminderde belangstelling er voortaan geen Nieuwjaarsreceptie meer georganiseerd wordt. Wij herkennen ons niet in het beeld van een lagere opkomst en zijn dan ook erg verbaasd over dit besluit. Het komt volledig onverwachts en er heeft ook nooit enige vorm van afstemming of uitvraag plaatsgevonden, terwijl dit bijvoorbeeld prima op de recente ledenvergadering had gekund. Nu is in feite helaas een decennialange traditie door het bestuur zomaar eenzijdig doorbroken. Dit doet een groep leden zeer en wij voelden om deze reden de behoefte dit bericht te delen.

Wij vonden en vinden het fijn om met elkaar als ‘voetbalfamilie’ het nieuwe jaar gezamenlijk in te luiden. Daarbij gaat het bij uitstek om het saamhorigheidsgevoel en onze gedeelde hobby: Roda Boys. Er zijn mensen die hebben er, ondanks de volle agenda’s, al zo lang we ons kunnen heugen behoefte aan om begin januari bij elkaar te komen in onze kantine. Daarnaast was het evenement altijd een prachtig podium voor de jubilarissen. Dan is het in onze ogen niet relevant of er in de redenering van het bestuur een persoon meer of minder aanwezig is dan de vorige keer. Het besluit om de receptie voortaan te schrappen lijkt ons daarom gelet op de gang van zaken te lichtvaardig genomen en dit doet ons eerlijk gezegd meer dan het bestuur waarschijnlijk verwachtte toen ze deze beslissing maakten. Of misschien is dat niet eens in hun overweging meegenomen.

Wij hopen van harte dat het bestuur volgend jaar de traditie laat terugkeren. Voor dit jaar heeft het jammer genoeg allemaal geen nut meer, maar volgend jaar des te meer. De huldiging van de jubilarissen komt dan ook weer als vanouds tot zijn recht, want de Vrijwilligersavond is hiervoor naar ons idee niet het passendste moment en bovendien niet voor iedereen toegankelijk. Desondanks wensen we iedereen een sportief seizoen toe en danken het bestuur voor hun inzet voor onze mooie vereniging. Dat laatste willen we echt benadrukken.

Diverse trouwe Nieuwjaarsreceptiebezoekers

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!