Nivo Sparta 9 - Roda Boys 3 6-5

Mannen, 3, Groep 7 52

2 september 2017 15:00

Korfbaluitslag bij Roda Boys 3

Goooooooededag mensen en hier is ie wederom hoor. Vliegende reporter en de man met een universitair en uitmuntend schrijfvermogen, uw eigen Aart Knijter.
Afgelopen zaterdag een voetbalpot gezien met een ongekend hoog niveau, gedrevenheid en enorm veel kansen plus goals. Wat wil de neutrale supporter nog meer? Maar voordat we bij de wedstrijd komen, kijken we eerst even terug op afgelopen week.

Er was afgelopen donderdag groot feest in huize de Post, niet zozeer om de dramatische wedstrijd van het Nederlands elftal en de uitslag daarvan. "Dat soort niveau tref ik elke week aan bij het derde"
Nee nee, de deadline van de transfermarkt was voorbij en er was niemand meer verkocht aan de concurrentie! Enige nadeel was dat Jantje Keinemans niet naar Roda 3 kwam, het was op 2 knieschijven na al helemaal rond, aldus de Post.
Er waren vooraf wat personele problemen bij het sterren elftal van ons vierde dus besloten werd om Jona daar mee te laten doen, en weer een beroep te doen op gepensioneerde Ardin van Jaap van Jobkes. Saillant detail is wel dat sinds Ardin gestopt is met voetballen hij al meer wedstrijden heeft gespeeld dan toen hij nog actief was. Afijn dat terzijde.
In de groepsapp van het derde werd Onno alias "de Snor" vriendelijk door onze grote leidert gesommeerd om een cake mee te nemen voor in de rust omdat de beste man het vorige week presteerde een dag voor de wedstrijd af te zeggen. Dat de post dat op een subtiele manier kan, zal ik even demonstreren hoe dat in de app eruit ziet.
Het ging als volgt: afgelopen donderdag voetbalde Oranje tegen de Fransen en Onno gooide op de app:
- Onno: Ze voetballen nog een stuk slechter dan ons zeg
- Fred: Zaterdag cake snor
- Fred: Snor cake
- Onno: Jaja, ben maar niet bang. Die neem ik echt wel mee. Maar wa zijn ze slecht he?
- Fred: Zaterdag snor
- Fred: Cake
- Fred: Snor

Afijn, dat onze beste Onno zaterdag in de rust een groene jongen op het stukje cake van de Post heeft getuft, toen er niemand keek, zou niemand van ons verbaasd hebben.

Door het enthousiasme en fanatisme van het derde was iedereen razendsnel omgekleed en stond iedereen iets vroeger op het veld dan normaal en was het zodoende dat de warming-up een kleine 50 minuten duurde. Onze leidert hield daarbij de teugels kort en degene die het waagde om zich niet voldoende in te spannen kon plaatsnemen op de bank. Maar niet iedereen was al op het veld, Japie ADHD'er pur sang zit nog in de kleedkamer stroopwafels te eten die Jordan mee had genomen. Een kleine 10 minuten later kwam Jasper ook het veld op met zn sokken afgeladen met koekjes, en zn shagbuil natuurlijk.
Nivo kwam al snel op 2-0 en dat kon de Post niet verkroppen. Hij maakte al gauw een tactische omzet en zette Melvin in de spits en Niels naar rechtsaf. Dat bleek een meesterzet want in no-time stond Roda met 2-4 voor. Het was nota bene Melvin die een hattrick verzorgde en die sommige goals op fabelachtig en herniaanse wijze maakte. De Brakelse/Woerkumse/Aalsterse en half Zuilichemse Ronald maakte de andere. Maar er slopen al gauw weer foutjes in het spel en Nivo maakt al gauw 4-4. Vervolgens snelt Man of the match Melvin de zestien in, word licht getoucheerd en valt of er spontaan een nekhernia inschiet: penalty. Die feilloos word benut door de man die overdag op kantoor meer slaapt dan s'nachts: Arnoud van Aalst. En dit alles nog voor rust.

In de rust word zoals gezegd de cake gesneden en word de pep talk van de Post hevig verstoord door het gesmek van Jasper die de overige stroopwafels verorberd.

Tweede helft krijgt Roda 3 nog legio kansen via Ronald, Joey , Jordan en Arnoud maar de bal wilde niet meer in het netje. En de voetbal wetten zijn duidelijk: maak je het zelf niet af, dan doet de tegenstander het. Nivo maakt er nog twee na de rust en zodoende verliest Roda Boys 3 zijn eerste beker duel. De Post die na afloop hevig teleurgesteld was, was helemaal niet te spreken over de actie die zijn mede assistent Bert van Aalst had gepresteerd: op zijn Instagram account een filmpje gezet van de jongens na afloop in de kleedkamer met daarbij de tekst: A fantastic game.
"Dit krijgt nog een staartje, morgen eerste werk praat ik met hem" aldus de Post.

Jammer manne, volgende week het eerst thuisduel op het nieuwe veld en dan houden we de punten op de Maaskant.
Tot volgende week,

Uw reporter,