Roda Boys boekt forse overwinning op machteloos Wilhelmina’26.

Wilhelmina'26 1

2e klasse F

16 oktober 2021 14:30

D.A.P.H. van Helden

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD
tel. 0418-671261

In het verleden stonden Roda Boys en Wilhelmina’26 al heel vaak in het veld in competitieduels tegenover elkaar. Ik kan me niet echt herinneren in welk duel het Roda Boys eigenlijk zo makkelijke is vergaan om de overwinning naar zich toe te trekken.

In het begin zag het daar niet echt naar uit, want Roda speelde een zeer, zeer matige eerste helft helft en kwam in de verste verte niet aan het niveau dat het in de week daarvoor bij SVW op de mat legde.

Wat wel zeer effectief was, dat de kansen die nu uit voorzetten ontstonden op zeer fraaie wijze werden verzilverd. ‘Het cement tussen de stenen in de Aalsterse ploeg is m.i. Tom Diender, die net als in de wedstrijd tegen EBOH de openingstreffer voor zijn rekening nam en dat was geen makkie. Uit een wegdraaiende voorzet van Diego Meerveld nam Tom de bal in de lucht op de schoen en schoot snoeihard binnen.

Daarna zagen de toeschouwers van Roda zijde niet veel meer behoudens een schot van Nils Loef dat naast ging. Wilhelmina had optisch gezien best nog wel veel balbezit, maar was totaal onmachtig. In de competitive tot nu toe heeft Wilhelmina 1 doelpunt gescoord uit een strafschop.

Vlak voor rust viel de tweede treffer toen rechtsback Niels van Dalen over de vleugel oprukte. Zijn wegdraaiende voorzet werd door Nils Loef binnen gekopt, waarbij keeper Carlo van de Beukel er nog wel met de vingertoppen aan kwam, maar een treffer niet kon voorkomen.

Na de rust nam het overwicht van Roda Boys alleen maar toe. In de 52ste minuut een schot van Kai Huijgens ging net naast. De definitieve beslissing viel na 2/3 deel van de wedstrijd toen Nils Loef zijn directe tegenstanders uitspeelde, keurig breed legde op Armand Selmani die simple de 3 – 0 binnen kon tikken. In de 74ste minuut kreeg Roda een vrije trap te nemen, die ideal was voor een “linkspoot”, Jelle Scholts nam dit karwei voor zijn rekening. Hij knalde de bal snoeihard op de lat en in de rebound was het Tom Diender, die zijn tweede had kunnen maken, ware het niet dat de bal naast ging.

In de 77ste minuut moest doelman Jamil Kools voor de eerste en tevens laatste keer handelend optreden om een Wilhelmina treffer te voorkomen.Hij tikte de inzet tot corner.

Een minuut later kwam de eindstand op het scoreboard toen Diego Meerveld zich in het strafschopgebied vrij speelde en de 4 – 0 binnen kon schuiven.

In het restant van de wedstrijd kreeg Roda Boys nog wel enkele mogelijkheden om de score nog verder uit te bouwen. Echter hier bleef het bij en door dit resultaat en de eindstanden op de andere velden kwam Roda Boys op een gedeelde tweede plaats op 2 punten van koplopers Wieldrecht.