Roda Boys verslaat in een mooi duel koploper Wieldrecht.

Wieldrecht 1

30 oktober 2021 14:30

A. Hilgersom

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

Ook de derde thuiswedstrijd van Roda Boys in dit seizoen levered een dik verdiende overwinning op. Waar alle 3 de uitduels maar 1 punt opleverde, werd op “De Maaskant”de volle buit van 9 punten binnen gehaald. Roda heeft tot nu toe niet de minste ploegen tegen gehad, waarbij met name de uitwedstrijden bij De Zwerver en SVW winnend afgesloten hadden moetn worden. De 3 thuiswedstrijden werden alle overtuigend gewonnen. Zo ook tegen Wieldrecht, al zag het daar in eerste instantie niet naar uit. De beginfase was voor onze gasten uit Dordrecht, die in Mark van Agteren op links hun gevaarlijkste aanvaller had. Na 2 kansen voor Wieldrecht en een schot van Nils Loef kwam Wieldrcht in minuut 20 op voorsprong toen Van Agteren de bal in de korte hoek achter Marco van Hemert schoot. Het chagrijn langs de lijn werd voelbaar. Echter..... niets was minder waar, want in minuut 26 was het een prachtige individuele actie van Mo Nikbakht, die de  gelijkmaker op het scoreboard zetten. Mo speelde de bal naar zijn linkerbeen vrij en schoot fraai in de linkerhoek binnen. Een opsteker van jewelste. Het chagrijn was al een stuk minder. Het werd omgezet in plezier toen in minuut 33 Diego Meerveld een lage zoever los liet, die daar de keeper van Wieldrecht maar net kon worden gekeerd en het Nils Loef was die dankbaar de rebound binnen kon tikken. Daarna was het weer de beurt aan Mo Nikbakht die tot 2 maal toe een vrije trap kreeg te nemen en de keeper van Wieldrecht tot een uiterste krachtsinspanning dwong om de bal tot corner te verwerken. Dat waren de laatste wapenfeiten van de eerste helft.

Na de rust verwachtte men een Wieldrecht dat op jacht zou gaan naar de gelijkmaker, maar niets was minder waar. In de tweede helft was het Roda Boys dat de klok sloeg. In de 59ste minuut was het Armand Selmani die een passje kreeg van de op de grond liggende Nils Loef en Armand schoot de bal binnen. Dolle vreugde bij de Roda aanhang, want de overwinning gloorde. In minuut 68 een dot van een kans voor Selmani, die werd gestopt. Een kans voor Mo werd over geschoten. Roda Boys verzuimde in die fase van de wedstrijd de pot op slot te gooien via meerdere treffers. En jawel hoor. In de 71ste minuut werd de scheidsrechter in het ootje genomen via een onvervalste schwalbe en floot voor strafschop. Die werd door Aron de Keizer binnen geknald. Het zou weer billen knijpen worden voor de Roda supporters. Echter, achteraf is het makkelijke praten. Wieldrecht creëerde niets meer en Roda reeg de kansen aan elkaar. O.a een kopbal van Rik van de Broek, een schot van Nils Loef tegen de paal. Uiteindelijk floot scheidsrechter Helgersom af en konden de dikverdiende punten worden bijgeschreven. Door de overige uitslagen kroop bovenin alles nog dichter naar elkaar toe.

De volgende wedstrijd is wederom in Aalst tegen GJS uit Gorinchem.