Roda Boys laat weer te veel kansen liggen voor de overwinning.

SVW 1

9 oktober 2021 14:30

Y. Kuipers

Sportpark Molenburg
Kleine Schelluinsekade 5 C
4204TZ
GORINCHEM

Net als vorig jaar was de wedstrijd SVW – Roda Boys de derde op de kalender. Dat was meteen ook de laatste, want daarna werd de competitive stil gelegd. In de stromende regen werd het toen 1 – 1 en ook toen liet Roda te veel kansen onbenut.

Dat gebeurde in de editie van dit seizoen 2021 – 2022 weer. Roda Boys is ontegenzeggelijk een sterkere formative dan vorig seizoen en de seizoenen daarvoor en wordt terecht mijns inziens tot een van de kandidaten voor de prijzen genoemd.

Er is alleen één maar aan verbonden en dat is dat we nu al twee uitwedstrijden op rij te weten De Zwerver uit en SVW uit 4 punten hebben laten leggen. Strikt genomen qua kansen in beide duels had Roda Boys meer moeten scoren, maar ook trof het beide duels 2 doelmannen bij de tegenpartij op hun pad die in een blakende vorm staken.

Het is zoals het is. De achterstand op de vijf koplopers bedraagt 2 punten en dat is te overzien.

De wedstrijd tegen SVW kende veel potentiële scoringsmomenten.

Al in de 3de minuut een voorzet van SVW vanaf de rechterkant die naast werd geschoten.

In de 18de minuut schoot Mounir el Ouazizi van afstand op het doel en via de vingertoppen van Jamil Kools werd het geen treffer en ging de bal tegen de paal.

Daarna kwam Roda Boys beter in het spel en dat resulteert in een schot van Nils Loef in de lange hoek dat door keeper Angelo Perini tot corner werd verwerkt.

In de 29ste minuut kwam Roda op voorsprong toen een sublime passje van Toby Tan op Armand Selmani de laatste in staat stelde de 0 – 1 binnen te schieten. Weer enkele minuten later weer een redding van Perini op een inzet van Selmani en weer corner.

De gelijkmaker kwam in minuut 34 toen Denzel Libretto een diepe bal mee kon nemen en in de verre hoek Jamil Kools kansloos liet.

In de tweede helft had Roda Boys in minuut 46 en minuut 47 op voorsprong moeten komen toen zowel Mo Nikbahkt als Armand Selmani beide vrij voor Perini opdoken, maar evenzovele keren de doelman niet konden passeren.

In de 52ste minuut een kans voor Toby Tan, maar weer was de keeper de winnaar. In de 67ste minuut een geode mogelijkheid van SVW, maar nu kon Jamil Kools het gevaar bezweren. Het laatste kwartier ging in en er zou nog veel gaan gebeuren. In de 75 ste minuut wederom een kans voor Selmani die met een halve omhaal Perini probeerde te verrassen, maar ook nu kon hij net bij de bal. In de 85ste minuut zette Nils Loef de turbo nog een keer aan, soleerde langs een drietal spelers en schoot in de korte hoek, waar.....Perini de bal weer pareerde.

Een overtreding van Adem Kahraman deed scheidsrechter Youri Kuijpers uit Middelharnis naar de rode kaart grijpen. In de slotfase nog een vrije trap over de rechterkant die door de keeper miet goed werd verwerkt en Tom Diender nog een schotkans gaf, die helaas hoog over ging. Einde pittige pot.

A.s. zaterdag ontvangt Roda Boys de overburen uit Wijk en Aalburg in de vorm van Wilhelmina’26. Zoals altijd aanvang 14.30 uur.