Roda Boys boekt relatief makkelijke overwinning tegen EBOH.

EBOH 1

2 oktober 2021 14:30

P.M. van der Wiel

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

In de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen boekte Roda Boys een 5 – 1 overwinning op het Dordtse EBOH. Na een 2 – 0 ruststand eindigde de wedstrijd uiteindelijk in een 5 – 1 uitslag. Onder leiding van de jonge scheidsrechter Paul van der Wiel uit Genderen ging de wedstrijd om half 3 van start en Roda Boys zette meteen druk op de EBOH defensie. Met het nodige kunst en vliegwerk konden in eerste instantie de meubels nog gered worden. Dat duurde tot de 15de minuut toen Furkan Kaya de bal tegen zijn eigen arm aan schoot en de scheids daar een strafschop voor gaf. Armand Selmani zette zich achter de bal, maar schoot veel te zacht in en keeper Jan Arie Kouwenhoven maakte zijn reputatie waar door de bal te stoppen. Echter.....te vroeg van de lijn en over nemen dus. In plaats van iemand anders de strafschop te laten nemen, was het weer Armand die hem in schoot. Hij koos nu de andere hoek, maar ook dit werd een prooi voor Kouwenhoven.

Roda Boys bleef niet bij de pakken neer zitten, want 5 minuten later was het een fijn passje op maat van Nils Loef op Tom Diender en dit betekende nu wel de 1 – 0.

Daar bleef het voor rust miet bij, want uit een afgeslagen corner was het nu Nils die met een half volley de bal uit de lange keeper heen via de onderkant van de lat binnen kreeg. Een curieus doelpunt met de nodige geluksfactor. Maar, daarom niet minder mooi.

Na de thee stond Roda in opdracht van Jan van Grinsven wat meer gegroepeerd en kon zodoende naar hartelust counteren als de gasten op de Roda helft balverlies leden. TGV Loef snelde regelmatig langs zijn directe tegenstanders en in de 60ste minuut was het breed leggen van Loef op Selmani een appeltje/eitje voor Armand om de 3 – 0 te scoren.

Weer 10 minuten later een vrijwel identieke aan de derde treffer. Alleen kwam de voorzet nu van Mo Nikbakht op de net binnen de lijnen gekomen Sven van Driel. Een ook voor hem was het een koud kunstje om de bal binnen te tikken,

Trainer Patrick Stok had een grote selectie bij zich, maar van die selectie waren er enkele spellers bij, die maar een poos konden spelen. Zoals in het verslag van EBOH te lezen staat, was het inbrengen van die spelers gezien het spelverloop een nutteloze zaak en warden ze gespaard voor de eerstvolgende thuiswedstrijd.

In de slotfase was het Noel Goossens, die voor EBOH een pengel mocht nemen en schoot de bal hard binnen.

Op het scheiden van de markt, was een dieptepass van Mo Nikbakht op rechts naar de ingevallen Kaj Huijgens de slottreffer van deze wedstrijd. Zijn schuiver in de lange hoek betekende de

5 – 1 einduitslag.