Winnend Roda Boys verzuimt score hoger op te laten lopen

Nils Loef (schot)
... (e.d.)

7 oktober 2017 14:30

HARDINXVELD – Nadat Roda Boys de eerste twee wedstrijden met winst afsloot, werd zaterdag in het derde competitieduel ook Hardinxveld aan de kant geschoven. De nipte 1-2 bleek geen goede afspiegeling van de verhoudingen.

De tweedeklasser uit Aalst kwam al na drie minuten op voorsprong, toen Nils Loef in de korte hoek de doelman van de thuisploeg verschalkte. Het zou nog tot een kwartier voor tijd duren voordat diezelfde Loef de marge uitbreidde naar twee goals. Vijf minuten voor tijd maakte Roda Boys het zichzelf nog onnodig moeilijk. Martijn de Wildt passeerde Patrick Coenen, zijn eigen doelman, maar verder dan die aansluitingstreffer kwam Hardinxveld niet.

Allerminst tevreden
De derde overwinning op rij was daarmee dan wel een feit; Roda Boys-trainer Frank Brands toonde zich na afloop allerminst tevreden: “Ik ben blij met de negen punten, maar vandaag was  ik niet heel gelukkig met de manier waarop we hebben gespeeld. De verdediging heeft helemaal niks weggegeven, maar we hebben veel te veel kansen laten liggen. Het verschil was vele vele véle malen groter dan de uitslag doet vermoeden. Met name de tweede helft was van onze kant onvoldoende. Het positiespel was slordig en we gingen teveel mee in het spel van hen.”

Nog geen polonaise
Volgende week treft Roda Boys in eigen huis Brederodes, dat zes punten behaalde uit de eerste drie competitieduels en daarmee de vierde plaats bezet. Op Roda Boys na is alleen Papendrecht nog zonder puntenverlies, maar Brands waakt voor vroege euforie: “Ik vind dat wij een leuke ploeg hebben, maar we moeten niet doen alsof we de tweede klasse compleet ontstegen zijn. Als we na tien wedstrijden staan waar we nu staan, dan kunnen we verder kijken. Maar het is nu nog erg vroeg om de polonaise te lopen.”