Roda Boys lijdt kostbare nederlaag in Arkel

4241XS
ARKEL
tel. 0183-561600

De dinsdagavondronde van de competitie leverde zoals iedere competitieronde weer de nodige grote verrassingen op. Dat koploper SVW met 2 – 1 verloor bij Wieldrecht is op zich geen verrassing, gezien de voorgeschiedenis met het heenduel. Maar Roda Boys sneed zich zeer lelijk in de vingers door te verliezen bij Arkel. Vanaf het begin van de wedstrijd was duidelijk dat de thuisclub bereid was veel energie in de wedstrijd te steken. Ze hadden het meeste balbezit en Roda moest alle zeilen bij zetten om geen tegentreffers te krijgen.

Toch kwam Arkel op een 1 – 0 voorsprong door gegrabbel van Jamil Kools die een bal duidelijk niet goed behandelde en zodoende de bal wel dan niet de doellijn was gepasseerd. Er was geen VAR dus zeker weten zullen we het nooit. In ieder geval floot scheidsrechter Van de Luitgaarden voor doelpunt. Roda rende dus achter de feiten aan. Al vrij snel daarna moest Sven van Driel zich geblesseerd laten vervangen door Jarno van Vuuren. Roda kreeg iets meer grip op het spel zonder tot kansen te komen. Na ongeveer een half uur was goed storen van Nils Loef er debet aan dat de bal voor de voeten van Jordey van Ham kwam die hoog en hard binnen schoot.

Met die stand werd de ruststand bereikt. Na de rust ontstonden er meerdere kansen en mogelijkheden voor Roda, waarbij een prachtig schot van Toby Tan een beter lot had verdiend dat via de binnenkant van de paal voor het doel langs geen doelpunt op leverde.

Uit het niets met een zondagschot van Jesse Hoogewoning viel de 2 – 1 voor de thuisclub met een gejuich alsof de C.L. was gewonnen. Roda Boys had nog ongeveer 20 minuten om wat terug te doen. Er kwamen wel enkele mogelijkheden, maar die werden alle niet benut. En zo verloor Roda Boys de wedstrijd en ook daarmede de kans om de kop over te nemen van SVW.

A.s. zaterdag ontvangt Roda Boys op De Maaskant het team van Drechtstreek. In het heenduel werd het 3 – 2 voor de thuisclub, dus Drechtstreek. Roda Boys zal heel wat beter voor de dag moeten komen om mee te blijven doen voor de prijzen.