Roda Boys alleen aan de leiding na puntenverlies Wieldrecht.

Sleeuwijk 1

19 februari 2022 15:00

K. Konings

Sportpark De Roef
Rijksstraatweg 113
4254XC
SLEEUWIJK
tel. 0183-301924

Roda Boys is de hervatting van de competitie begonnen met een 0 – 2 overwinning in Sleeuwijk. Na alle nederlagen in de oefenduels tegen eerste klassers was het maar de vraag hoe Roda voor de dag zou komen. Een grote verrassing was dat in Sleeuwijk de aan het begin van het seizoen gestopte doelman Paul van den Elzen zijn opwachting maakte. Trainer Jan van Grinsven had er een belletje aan gewaagd om hem weer over te halen te gaan keepen. Daar had Paul geen moeite mee, want hij was niet met ruzie vertrokken en zodoende stond Van den Elzen in Sleeuwijk onder de lat.

Over de wedstrijd op zich kunnen we kort zijn. Roda Boys speelde over de gehele linie gezien een zeer matig duel, dat overigens verdiend werd gewonnen via 2 hoogstandjes. Vanaf de start van de wedstrijd, die dusdanig “vriendschappelijk”was, dat arbiter Kevin Konings geen enkele kaart uit hoefde te delen in tegenstelling tot andere duels, dicteerde Roda Boys de wedstrijd. Dat leidde weleenswaar tot een veldoverwicht, maar ook veel onnodig balverlies. De thuisclub deed daar ook aan mee, het niveau was dus matig. Aan Roda Boys zijde ontbraken keeper Jamil Kools met een voetblessure, Diego Meerveld met een kruisbandblessure die een lange hersteltijd gaat vergen en Rick van de Broek had corona.

Spekkoper aan Roda Boys kant was Mo Nikbahkt, die beide treffers voor zijn rekening nam. In minuut 32 nam Roda de leiding toen uit een passje van Toby Tan het Mo was die met een hakbal de Sleeuwijkse keeper verraste. Daarna kwamen er nog wel meer mogelijkheden, maar die werden door niet scherp zijn niet ten volle benut. Na de rust hetzelfde spelbeeld. Roda Boys bleef slordig aan de bal en deed te weinig met de mogelijkheden die er kwamen. Op een na: In minuut 53 was het Jordey van Ham die een puike aanval opzette, aan de linkerkant van de goal uit kwam en zijn voorzet werd simpel door Mo Nikbahkt binnen getikt. In het resterende deel van het duel probeerde Sleeuwijk nog wel wat aan de achterstand te doen, maar op één heikel moment na kwam Roda niet in de problemen. Die kwamen er wel verder op blessuregebied, want Tom Diender viel ook uit met een bovenbeenblessure.

De overwinning was verdiend, maar de blessurezorgen namen ook weer verder toe. Doordat de resultaten bij de andere duels gunstig waren voor Roda Boys kwam het nu alleen aan de leiding. Naaste concurrent Wieldrecht liet in 2 duels na de coronastop 4 punten leggen. A.s. zaterdag wacht Roda Boys een zeer lasting uitduel bij Drechtstreek dat GJS in Gorkum met 0 -1 klopte. De mannen van Jan van Grinsven en Mike Scholten kunnen aan de bak tegen een tegenstander die in een flow zit.