Gelijkspel voor Papendrecht in topper tegen Roda Boys

... (schot)

Mannen, 1, 2e klasse F

21 oktober 2017 14:30

PAPENDRECHT - Papendrecht kwam in de topper tegen Roda Boys niet verder dan een 1-1 gelijkspel. De roodhemden openden met een wervelstorm waar ze te weinig van profiteerden. De bezoekers namen het initiatief over en kwamen terecht op gelijke hoogte. Beide ploegen moeten nu Almkerk naast zich dulden aan kop in 2F.

"We speelden ze compleet van het veld", constateerde Papendrecht-trainer Peter de Haan doelend op de eerste 35 minuten. "In die periode hebben we nagelaten om op een 3-0 voorsprong te komen. Daarna pakten zij het anders aan, maar de wedstrijd had toen al gelopen moeten zijn."

Bij de keel
Papendrecht schoot uit de startblokken en greep Roda Boys bij de keel. De enorme druk die de gastheren uitvoerden mondde in de achtste minuut uit in een vlotte 1-0 van Koen Lighaam. Vijf minuten later volgde een prachtige aanval waarbij Kenneth Klaverweide de mee opgekomen Nick Kamerling bereikte. De aanvoerder legde de bal panklaar voor Justin Beemsterboer, maar zijn inzet stuitte op doelman Patrick Coenen.

(foto: Gerald van Zanten)

Roda Boys kwam er niet aan te pas en als de ploeg uit de Bommelerwaard aan de bal kwam werd deze direct weer ingeleverd. Na nog twee kansen voor Beemsterboer en een bal op de buitenkant van de paal van Jay Luciano kon een ingreep van trainer Frank Brands niet uitblijven.

"We brachten onszelf in de problemen", had de oefenmeester gezien. "We voerden het plan niet goed uit en gaven teveel ruimte weg. We wonnen geen duels. Eigenlijk waren we helemaal niet aan het voetballen."

Fout
Hij offerde linksback Niels van de Werken op en bracht Freek van Eembergen er als nieuwe spits in, terwijl Christiaan van Aalst, Martijn de Wildt en Rick van Pinxten een linie zakten. Prompt kregen de bezoekers wat meer grip op de wedstrijd maar Papendrecht schoot uiteindelijk zelf te hulp. Linksback Thomas Muilwijk ging tot tweemaal toe in de fout. Eerst kon doelman Timo Kurpershoek nog redding brengen op het schot van Nils Loef. Twee minuten later kon Loef voorzetten en was de sluitpost kansloos op de inzet van goaltjesdief Van Aalst.

Dynamiek
In de tweede helft waren de rollen omgedraaid. Roda Boys had niet zo'n wervelstorm als Papendrecht in huis, doch dicteerde het elftal uit Aalst de wedstrijd. Kurpershoek wist nog net op tijd te reageren op een van richting veranderd schot van Sjors Maas. Het gevaar kwam echter vooral van de jonge Loef die kort voor tijd de winnende op de schoen had, maar zijn schot ging onbesuisd hoog over.

"Na de omzettingen kregen we meer rust aan de bal en kwam er dynamiek in de ploeg", zag Brands. "We vergaten onszelf helaas vanaf dat moment te belonen."

(foto: Gerald van Zanten)

De Haan: "Het was de verdienste van Roda Boys dat we niet meer aan voetballen toekwamen. Ze hebben een goede ploeg en uiteindelijk kan ik leven met een gelijkspel. We zitten nog nog steeds in de race."

Bron: www.regio-voetbal.nl