Roda Boys wint voor de derde keer op rij met 3 – 0.

Sleeuwijk 1

2e klasse F

16 april 2022 14:30

C.P. Felix

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD
tel. 0418-671261

Een clean sheet is uitermate belangrijk voor het zelfvertrouwen binnen een team.

Terugkijkend op de laatste 4 duels kunnen we constateren dat Roda Boys daarin 10 keer scoorde en maar 1 doelpunt tegen kreeg en dat was de gelijkmaker die doordat die van richting veranderde er zomaar in vloog tegen Woudrichem. Daarna 3 keer winst met 3 – 0 als uitslag.

In de wedstrijd tegen Sleeuwijk zat Roda Boys al vrij snel op de figuurlijke rozen doordat in minuut 10 het de Sleeuwijk doelman Corne Dekker was die bij het uitverdedigen de bal in de voeten schoot van Mo Nikbakht, het presentje netjes uitpakte en zo de 1 – 0 op het scorebord kon zetten.

Zijn achtste treffer van het seizoen. De pret was nog niet op want nog geen 5 minuten later stoomde Nils Loef op langs de linkerkant. Die vond op zijn beurt in het centrum Armand Selmani, die daarmede zijn tiende treffer van het seizoen kon scoren.

Daarna zakte het niveau van de wedstrijd snel weg. Op het veld werd het spelbeeld steeds slordiger zonder dat het tot grote problemen ging leiden voor Roda. Scheidsrechter Niels Felix had een makkie aan dit duel wat Roda Boys verder ook geen kaartenlast op ging leveren.

Het vuurwerk zou in de tweede helft moeten komen. Inmiddels kwam het bericht binnen dat de huidige nummer 2 EBOH bij Altena op achterstand was gekomen. SVW was pas om drie uur begonnen en zou de wedstrijd uiteindelijk met 3 – 0 tegen Wilhelmina ’26 winnend afsluiten.

In de tweede helft kwam Roda ook niet in gevaar en ontstonden er nog een paar uitstekende kansen voor Roda. Met name aanvoerder Toby Tan liftte de bal in minuut 58 over de lat en 4 minuten later schoot hij nog in het zijnet.

Uiteindelijk was het Nils Loef die in de diepte werd gelanceerd, vrij voor keeper Dekker opdook. In de kluts die daaruit volgde kon hij alsnog de 3 – 0 maken.

De laatste mooie inzet was van Sven van Driel die fraai binnen krulde, maar nipt over de lat kon worden gewerkt.

Door de overage resultaten hebben Roda Boys en SVW toch een gaatje geslagen naar de nummers 3 en 4 EBOH en De Zwerver, die beide op 6 punten staan.

Volgende week de onderlinge confrontatie op de De Maaskant tussen Roda Boys en SVW. Inmiddels is dan het inhaalduel van SVW bij Heukelum ook gespeeld.

Zijn achtste treffer van het seizoen. De pret was nog niet op want nog geen 5 minuten later stoomde Nils Loef op langs de linkerkant. Dei vond op zijn beurt in het centrum Armand Selmani, die daarmede zijn tiende treffer van het seizoen kon scoren.