Roda Boys wint vrij makkelijk van Altena.

Altena 1

2e klasse F

5 april 2022 20:00

B. Cakir

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

In de inhaalwedstrijd tegen Altena zat Roda Boys na een kwartier eigenlijk al op rozen. Toen stond het al 2 – 0 voor de thuisclub. Na 9 minuten veegde Nils Loef zijn tiende treffer van dit seizoen binnen via de onderkant van de lat. Doelman Rob de Groot a.s. seizoen te bewonderen op de Maaskant was volslagen kansloos.

Trainer Jan van Grinsven liet zijn 2 backs hoog spelen met in het centrum een driemansdefensie. Dat resulteerde in kansen, die nu ook benut werden. In de 15de minuut ging Nils Loef er aan de linkerkant weer vandoor. Zijn voorzet werd op waarde geschat door Armand Selmani door over de bal heen te stoppen en bij de tweede paal kon Mo Nikbakht simpel de 2 – 0 aan laten tekenen. Trainer Johan van der Werff van Altena greep meteen in door 2 verse krachten binnen de lijnen te brengen. Dat resulteerde wel in wat meer balbezit, maar daar werd eigenlijk heel weinig mee gedaan. Het Roda doel kwam totaal niet in gevaar.

In de slotfase van de eerste helft kwam Roda Boys via een prachtige vrije trap van Mo Nikbakht op 3 – 0.

Even daarvoor had hij er ook al een mogen nemen en die werd door Rob de Groot nog tot corner geranseld, maar op deze tweede poging was hij kansloos. Met deze 3 – 0 ruststand floot scheidsrechter Bayram Cakir voor de rust.

Na de thee hadden de spelers de aanwezige toeschouwers, vooral veel uit Nieuwendijk die hadden gehoopt op een goede afloop voor Altena, niet veel meer te bieden. Door beide trainers werden er nog twee spelers gewisseld. Aan Roda Boys zijde kwamen Sven van Driel en Jesse Hobo nog binnen de lijnen.

De wedstrijd was gespeeld. Roda scoorde nog via Armand Selmani een vierde treffer, maar die werd wegens buitenspel afgekeurd.

Door deze overwinning mag Roda Boys het leidende stokje weer over nemen. SVW heeft 1 punt en ook 1 wedstrijd minder gespeeld. Althans het restant van SVW – Wieldrecht zal ja dan nee nog moeten worden uitgespeeld. Op moment van schrijven dezes is daar nog niets van bekend. Wieldrecht had 3 punten in mindering gekregen, maar is daar tegen in beroep gegaan.

A.s. zaterdag gaat Roda Boys op bezoek bij Wilhelmina’26 dat zich na een belabberde start goed heeft terug geknokt. Daar kan Roda Boys laten zien dat de vorm van het begin van de competitie weer er aan zit te komen. We kunnen in Aalburg een duel op het scherpst van de snede verwachten.