Roda Boys houdt 1 punt over aan het thuisduel tegen Heukelum.

Heukelum 1

5 maart 2022 14:30

F.J. Alvarez

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

Deze wedstrijd kende een uitslag van 0 – 0, maar had net zo goed in een 3 – 3 of nog hoger kunnen eindigen. Uiteindelijk mocht Roda Boys na afloop nog het meest content zijn met het behaalde punt. Heukelum is een zeer moeilijk scorende ploeg  met maar 10 treffers voor, maar had deze wedstrijd de score op kunnen laten lopen. Met name een kopbal voorlangs in de tweede helft werd door Bijna iedereen al geteld.

Roda Boys kende vooralsnog een voortvarende start en kreeg met name via Armand Selmani en Nils Loef enkele uitstekende kansen om de score te openen. Daarna werd het initiatief door de gasten uit Heukelum over genomen en kregen de gasten optisch gezien een overwicht. Het spelbeeld veranderde gedurende de eerste helft niet meer. Heukelum had het meeste balbezit en Roda Boys kwam nog maar sporadisch bij de doel van de gasten.

In de tweede helft kende Roda Boys in het begin wederom een paar kansen om de score te openen. Nu waren het Sven van Driel en Armand Selmani die de bal over het doel van Yoerik van ‘t Pad heen tilden.

De ploeg uit Heukelum had deze middag zonder meer het beste van het spel en net zoals trainer Jan van Grinsven ook al memoreerde is het niet te snappen dat deze ploeg op de laatste plaats van de ranglijst staat.

In het Roda doel keepte Paul van de Elzen een sterke wedstrijd. Hij moest regelmatig optreden om zijn doel schoon te houden. Het blessureleed aan Roda zijde houdt maar aan. Na de langdurig geblesseerden kwam nu Jordy van Ham met een schouderblessure op de lange lijst te staan. Jamil Kools, Diego Meerveld, Tom Diender, Nils van Dalen en nu dus Jordy. De lijst wordt steeds langer.

Roda staat nog steeds mee in de top van de ranglijst. A.s. zaterdag gaat Roda Boys op bezoek bij Tricht, dat een vrije zaterdag had, omdat de uitwedstrijd bij GJS vanwege corona werd afgelast. Afwachten maar weer welke spelers er dan beschikbaar zijn.