Roda Boys incasseert tweede zware nederlaag tegen GJS.

GJS 1

26 maart 2022 14:30

R.A. van de Rest

Sportpark Dalem
Merwe Donk 56 A
4207XB
GORINCHEM

Roda Boys heeft na 14 gespeelde wedstrijden 24 tegendoelpunten.

Dat is veel te veel. Van die tegendoelpunten is 40 % afkomstig van GJS. In Aalst werd het op 6 november 1 – 5 in het voordeel van GJS en nu werd het 5 – 2 voor de Gorkumers. Die uitslag is wel heel geflatteerd. Liefst 3 doelpunten vielen er in de laatste 5 minuten.

De start van Roda was daverend te noemen op de Gorcumse toendra. Al in de tweede minuut soleerde Nils Loef door de GJS defensie na een prima balletje van Christan van Aalst. Hij passeerde 4 man en schoot onberispelijk in de korte hoek binnen. Dat was nog eens een start. Helaas duurde de Aalster vreugde maar kort. Na een voorzet van rechts liet Paul van den Elzen de bal glippen en kon veertiger Ruud Bos de gelijkmaker binnen tikken. Roda was nog niet van de schrik bekomen of de 2 – 1 lag binnen. Wederom Bos was de maker van de 2 – 1. Hij kreeg daar overigens alle ruimte toe.

Op het half uur scoorde Christian van Aalst de 2 – 2 in een grabbelsituatie. Hij telde in ieder geval. Roda Boys kreeg daarna de overhand en had via Nils Loef de 2 – 3 aan kunnen tekenen, maar zijn inzet ging over.

Na de rust kreeg Roda langzamerhand een licht overwicht. Een voorzet vanaf rechts werd nipt gemist.

De licht geblesseerde Toby Tan moest worden vervangen en dat had enkele omzettingen tot gevolg. Roda Boys kreeg via en invallers Armand Selmani en Mo Nikbakht de kans om de wedstrijd de Aalster kant op de laten vallen. Duidelijk was wel dat de ploeg die de derde zou maken ook de winnaar van het duel zou zijn.

In de 87ste minuut ging het dus mis voor Roda. Een voorzet werd door Bos in de hoek gekopt.

De weerstand van Roda Boys was gebroken. In de ultieme slotfase maakte Angelo Stoové nog op ongelukkige wijze een eigen treffer en de malaise werd nog verder vergroot toen uit een vrije trap GJS ook nog de vijfde maakte. Zoals gezegd waren de laatste 2 alleen nog van statistische waarde.

A.s. zaterdag ontvangt Roda op “De Maaskant” het Woudrichem van trainer Gerrie Schaap. Een aandachtig toeschouwer afgelopen zaterdag bij dit duel. Dinsdag 5 april wordt het inhaalduel tegen Altena gespeeld.