Roda Boys wint wederom met 3 – 0 nu in en tegen Wieldrecht.

Wieldrecht 1

30 april 2022 14:30

H. den Hertog

Sportpark Wieldrecht
Smitsweg 20
3328LB
DORDRECHT

Van de laatste 5 duels die Roda gespeeld heeft, werden er 4 gewonnen met 3 – 0 of 0 – 3 als eindstand. Zo ook afgelopen zaterdag in Dordrecht tegen Wieldrecht. De supportersvereniging had een bus laten rijden. Echter, het was zeer lastig om daar te kunnen komen op het complex van Wieldrecht. Uiteindelijk waren we net op tijd bij de wedstrijd die op punt van beginnen stond.

Op een moeilijk bespeelbaar veld nam Roda Boys van begin af aan het initiatief. Dat zou uiteindelijk tot 3 treffers en nog een flink aantal onbenutte kansen leiden.

Na een kwartier kwam Roda Boys op voorsprong toen Nils Loef op rechts voor kon zetten en Sven van Driel er met het hoofd bij kon en zo de 0 – 1 op het scorebord kon zetten.

In aanvallend opzicht had Roda Boys van de gastheren van Wieldrecht niet veel te duchten op een afstandsschot na dat naast ging.

Op het half uur breidde Roda Boys de score uit naar 0 – 2 toen Toby Tan met een fraai lobje de keeper van Wieldrecht klopte. Ook nu was Nils Loef de aangever. Vlak voor rust nog een uitstekende kopkans voor Armand Selmani die over ging.

Na de rust hetzelfde spelbeeld. Roda Boys dicteerde de wedstrijd. Wieldrecht dat de eerste periode in z’n bezit heeft is geen schim meer van de uitstekende ploeg die het was aan het begin van het seizoen. Blijkbaar is er binnen de ploeg sprake van onenigheid en ook de 4 punten aftrek na de wedstrijd bij SVW zal daar ook geen goed aan hebben gedaan. Inmiddels is de nacompetitie tegen degradatie ook aan de orde.

In de 57ste minuut was het een corner van Nils Loef die de bal panklaar op het hoofd van Jelle Scholts legde en met een krachtige kopstoot in de verre hoek was de 0 – 3 een feit.

In het verdere verloop van de wedstrijd ontstonden er nog kansen.

Op aangeven van Sven van Driel kreeg nu Nils de kans om zelf te scoren, helaas stand de paal een doelpunt in de weg.

Daar bleef het bij in dit duel. Met nog 6 wedstrijden te gaan kan er nog van alles gebeuren. Elk puntenverlies kan in de strijd om het kampioenschap fataal zijn.