Roda Boys heeft het zeer lastig tegen het fris spelend Tricht.

Tricht 1

7 mei 2022 14:30

M.J.H.A. Laros

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

In de thuiswedstrijd tegen Tricht dat aan een sterke periode bezig is in onze klasse heeft Roda Boys een punt  over gehouden. Daar was gezien de verhoudingen op het veld niets aan af te dingen. Het fris spelend Tricht met een jong elftal bepaalde in grote delen van de wedstrijd het spel.

Roda Boys en dan met name Nils Loef kwam flitsend uit de startblokken door in de tweede minuut vanaf de linkerkant een demarrage in te zetten en met een vlammend schot in de rechter bovenhoek schoot hij Roda op een 1 – 0 voorsprong. Roda Boys plooide daarna terug en gaf Tricht daarmee de kansen om zijn eigen spel te spelen. Dat leidde vooralsnog niet tot kansen voor de gasten. De eerste mogelijkheid diende zich na 22 minuten aan met een schot dat naast ging.Door een omzetting kreeg Roda daarna wel meer grip op het spel.

In minuut 26 had Roda zo maar op 2 – 0 kunnen komen toen het wederom Nils Loef (met één f) was die van afstand op de lat schoot. En tien minuten later een schuiver die net naast ging. Vlak voor rust kreeg Roda Boys een vrije trap te nemen die door Jelle Scholts snoeihard op de paal werd geschoten. In de rebound kreeg Jesse Hobo nog de mogelijkheid de bal binnen te tikken, maar die ging naast.

Na de rust dicteerde Tricht steeds meer het spel. Binnen het Roda elftal was het Armand Selmani die op zijn vertrouwde spitspositie stond. De druk van Tricht werd steeds groter en er kwamen dan ook vooralsnog mogelijkheden voor de gasten. Echter in de 60ste minuut had Roda de kans om de wedstrijd in het slot te gooien. In plaats van zelf voor zijn kans te gaan, gaf Nils Loef de bal breed op Armand Selmani, maar die kans ging helaas verloren.

De schoten van Tricht op de Aalster defensie werden steeds tallozer. De duels gingen verloren en de gelijkmaker hing in de lucht en ging ook vallen. In de 76ste minuut een vrije trap van Tim van Dijken, die door tal van veel hoger spelende clubs wordt begeerd, werd feilloos in de door Jamil Kools vrijgelaten hoek binnen geschoten. In de 87ste minuut ontsnapte Roda Boys nog aan een nederlaag toen een bal van de gasten van de lat terug stuiterde het veld in. In blessuretijd nog een hachelijk moment voor het doel van Tricht toen een van richting veranderde bal zo in de handen van keeper Rian Drost kwam. Door dit gelijke spel en de winst van SVW staan die weer bovenaan. Komende week een dubbelprogramma. Dinsdag gaat Roda Boys op bezoek in en bij de v.v. Arkel.