Roda Boys dreigt alles mis te gaan lopen.

De Zwerver 1

2e klasse F

28 mei 2022 14:30

S. van den Bergen

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD
tel. 0418-671261

De slotfase van de competitie geeft voor Roda Boys tot nu toe alleen nog maar zure druiven te eten. Na de nederlaag bij Heukelum had Roda Boys thuis aan 1 punt genoeg om zich te plaatsen voor de nacompetitie. Na de grote nederlaag tegen de rechtstreekse concurrent De Zwerver staan de zaken er nu totaal anders voor. Roda Boys heeft het bereiken van de nacompetitie nog steeds in eigen hand. Alleen moet er dan bij EBOH in Dordrecht wel gewonnen worden om zeker te zijn. De voorsprong op concurrent De Zwerver bedraagt nu nog 2 punten. Het doelsaldo is van beide teams nu +15. Bij een gelijkspel van Roda en een overwinning van De Zwerver gaat de veervangende periodetitel naar De Zwerver en heef Roda Boys, dat het hele seizoen mee bovenin heeft gedraaid helemaal niets.

De wedstrijd tegen de De Zwerver had twee gezichten. De wedstrijd voor de rode kaart van Jelle Scholts en de wedstrijd daarna. In het eerste deel van de wedstrijd dicteerde Roda Boys het spel en dat leidde ook tot enkele goede kansen, waarbij de beste was voor Armand Selmani die in de 14 de minuut vrij kon uithalen, maar zijn schot door keeper Bas Bijkerk gestopt zag worden. In de 35 ste minuut een vrije trap van Jordey van Ham die weer door de keeper tot corner werd verwerkt.

In de 38ste minuut de eerste grote kans voor De Zwerver, die van dichtbij naast werd geschoten. En toen kwamen de laatste vijf minuten voor de pauze die Roda Boys de kop gingen kosten. Een overtreding van Jelle Scholts resulteerde in een rode kaart en uit de vrije trap die daarop volgde kwam de eerste treffer voor De Zwerver tot stand. Twee minuten later kreeg De Zwerver een strafschop te nemen door een handsgeval. Die werd door de klasse topscoorder Glenn Weijts omgezet in een doelpunt. Met 10 man en 2 – 0 achter werd de kleedkamer opgezocht. Over de tweede helft kunnen we kort zijn, voordat De Zwerver de 0 – 3 scoorde, kreeg Roda nog een kans via Armand Selmani om de aansluitingstreffer te noteren. Die ging verloren en in de 69 ste minuut werd het 0 – 3. Na de 0 – 4 scoorde Nils Loef nog een tegentreffer, maar het verzet van Roda Boys was gebroken en uiteindelijk liep de score op naar 1 – 6. Inmiddels was SVW kampioen geworden en had Roda Boys zijn kansen op de nacompetitie danig zien verkleinen. Heel simpel gesteld: Roda Boys heeft de nacompetitie nog steeds in zicht, maar dan moet het om zeker te zijn wel zelf winnen. Daarnaast gaat kampioen SVW op bezoek bij De Zwerver. De Zwerver moet winnen om Roda Boys te kunnen passeren. Afwachten maar wat er op de laatste reguliere speeldag allemaal nog in het vat zit.