Roda Boys lijdt in het carnavalsweekend een verdiende nederlaag bij Drechtstreek.

Drechtstreek 1

26 februari 2022 14:30

M. Klaare

Sportpark Oostpolder
Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Drechtstreek uit is voor Roda Boys elk jaar een heel lastige tegenstander. Vorig seizoen was dit de eerste van in totaal 3 competitiewedstrijden. Roda Boys kwam toen ook achter, maar kon in de slotfase van dit duel toch de winst naar zich toetrekken via een aantal treffers van Armand Selmani.

In deze editie kwam Roda Boys al na 5 minuten op achterstand toen een huppelballetje zo het Aalster doel in rolde.

Al in de tweede minuut had Roda Boys op voorsprong kunnen komen in de sterke fase van de gasten toen Mo Nikbahkt hard uithaalde, maar de bal door de Drechtstreek doelman werd gestopt. En even later was het dus 1 – 0.

Die fase duurde ongeveer 10 minuten en daarna golfde het spel op en neer zonder dat er veel grote kansen ontstonden. Op het half uur had Roda Boys ineens een sterke fase toen het binnen enkele minuten 2 keer scoorde. Beide malen was Mo de aangever. Een doorspeelpass op Toby Tan zorgde er voor dat Roda Boys op gelijke hoogte kon komen. Een paas minuten daarna was een voorzet van Mo de aanleiding voor Armand Selmani om de bal snoeihard binnen te schieten. Met een 1 – 2 voorsprong ging Roda Boys aan de Papendrechtse thee.

Na de rust werd het al snel duidelijk dat Roda Boys het tegen deze zeer gemotiveerde tegenstander nog zeer moeilijk zou gaan krijgen. En niets was minder waar. Na ongeveer een kwartier was het wederom Mark Kunst die de gelijkmaker binnen kon koppen. Roda Boys moest in het verdere vervolg van de wedstrijd steeds meer terug en er zat echt niet meer in dan een gelijkspel. Dat zou het uiteindelijk niet worden, want in de slotfase schoot Joey Hakkesteeg voor Drechtstreek de winnende binnen.

Even daarvoor had het overigens onverdiend zomaar op 2 – 3 kunnen staan als een bal van Nils Loef iets meer had gedaald. Nu kwam hij op de kruising van lat en paal terecht.

Trainer Jan van Grinsven was een zwaar teleurgestelde man die na afloop de schuld van de nederlaag mede te wijten was aan het Carnavalsweekend.

Roda Boys raakte de koppositie kwijt aan SVW en kan a.s. zaterdag in de thuiswedstrijd tegen Heukelum het blazoen weer wat op te poetsen. Dan is het carnaval voorbij, maar de kater van zo’n weekend kan nog lang blijven hangen.