Roda Boys boekt nipte overwinning in Tricht.

Tricht 1

12 maart 2022 14:30

S. van den Bergen

Sportpark Crayenstein
Middelweg 54
4196JJ
TRICHT

Door deze nipte overwinning en het niet spelen van koplopers SVW nam Roda Boys de leiding weer over. SVW staat op 3 punten met nog 2 duels in te halen. Nou ja, eigenlijk 1 duel en nog een klein stukje van het gestaakte duel tegen Wieldrecht. Wellicht komt daar binnenkort meer duidelijkheid over.

In de beginfase moesten de beide keepers al handelend optreden. Een kans voor Ramon van Soelen werd niet benut en aan de andere kant een halfvolley van Jelle Scholts, die door de 41 jarige sluitpost Rian Drost van Tricht over de lat werd getikt.

In de 19de minuut nam Roda Boys pardoes de leiding toen Sven van Driel via een steekpass met de juiste snelheid gegeven Nils Loef lanceerde. Die kwam aan de rechterkant uit en met een schot in de lange hoek keeper Drost van Tricht kansloos liet.

Roda Boys had even later de 0 – 2 toegekend moeten krijgen, want een mispeer van de Trichtse keeper, die de bal in het gezicht van Nils Loef schoot en deze kon zo de 0 – 2 in het lege doel schieten. Om voor iedereen onbegrijpelijke redenen keurde de scheidsrechter deze treffer wegens hands volgens hem af.

Op het moeilijk te bespelen veld ging het over een weer en beide keepers moesten handelend optreden om meerdere treffers te voorkomen. Met de 0 – 1 ruststand werd de kleedkamer opgezocht.

Na de rust bleef het spel van een zeer matig niveau. Veel grote kansen ontstonden er verder niet meer. Voor Roda Boys ontstond er nog een grote kans toen Sven van Driel een pass gaf op Toby Tan, die opdook voor Drost, die op zijn beurt redde.

Een vrije trap van Nils Loef in de slotfase van de wedstrijd krulde net voorbij de tweede paal. In blessuretijd nog een vrije trap voor Tricht die door keeper Paul van den Elzen uit de hoek werd getikt met een fraaie zweefduik.

Na het laatste fluisignaal kon Roda met een driepunter op zak terug naar huis. Vooraf hadden de Roda supporters niet veel geloof in een goed resultaat, dus dat viel alleen maar mee. De concurrentie liet hier en daar ook punten liggen, dus dat was ook mooi mee genomen.

A.s. zaterdag wacht de wedstrijd tegen Altena. Een ploeg die lang ongeslagen bleef, maar nu 2 wedstrijden op rij een nederlaag kreeg te verwerken. Roda Boys zal duidelijk veel beter moeten gaan spelen om mee te blijven doen om de prijzen. Dat moge ook wel duidelijk zijn. Want....soms zit het mee, meestal zit het tegen.