Roda Boys laat de kans op een overwinning op Woudrichem liggen.

Woudrichem 1

2 april 2022 14:30

S.H.P. Bogers

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

In de thuiswedstrijd tegen Woudrichem is het Roda Boys niet gelukt om de voorsprong vast te houden. In de slotfase was een van richting veranderde bal via de punt van de schoen van Toby Tan er debet aan dat de gelijkmaker van Woudrichem nog tot stand kwam. Een bal die via de onderkant van de lat binnen sloeg. Een inzet van Tim Saaman, die daarmee zijn negende treffer aan liet tekenen.

De eerste helft van de wedstrijd was voor de gasten uit Woudrichem. In de 12de minuut kwam Roda Boys heel goed weg toen een van richting veranderde bal op de bal kwam. De gasten bleven domineren gedurende de gehele eerste helft. Met een brilstand werd de warme kleedkamer opgezocht.

Na de rust waren er binnen het Roda elftal wat omzettingen gedaan. Spits Armand Selmani kwam binnen de lijnen. Mo Nikbakht kwam achter de spitsen te spelen en Sven van Driel ging naar de rechterkant en Toby Tan zakte terug naar de positie van verdedigende middenvelder. Daardoor stond het veel beter en kwamen er ook grote kansen voor Roda om de wedstrijd naar hun hand te zetten. Na ongeveer een kwartier in de tweede helft zeilde een voorzet van Nils Loef bij de tweede paal binnen. Een geweldige opsteker voor Roda Boys.

Voor die treffer waren er al wat kansen geweest, maar na die treffer kreeg Nils Loef na breed leggen van Armand Selmani een dot van een kans die door keeper Aljan Dekker nog uit zijn doel wist te houden. De kansen regen zich aan een, maar er werd geen verdere afstand genomen van Woudrichem en dan zit een tegentreffer er altijd nog in. Zulks gebeurde dan ook nog in de slotfase. Balverlies op het middenveld leidde tot de gelijkmaker en kostte Roda Boys 2 dure punten. Gezien de spelbeelden van de eerste en tweede helft misschien wel een terechte uitslag. Door de onverwachte nederlaag van koploper SVW op eigen veld kruipt alles nog dichter naar elkaar toe. Het gaat nog een heel spannende koers worden tot het eind van de competitive voor de meeste teams nog 10 duels te gaan.

Roda Boys treedt a.s. dinsdag op eigen veld aan tegen Altena en gaat a.s. zaterdag op bezoek bij Wilhelmina’26 dat zich na een matige start nu ook bovenin heeft gemeld om te strijden voor de prijzen.