Roda Boys blijft in de race om het kampioenschap.

Drechtstreek 1

14 mei 2022 14:30

K. Konings

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

Op een zonovergoten, schitterende sportpark De Maaskant wist Roda Boys in extremis de punten in Aalst te houden. Daar ging wel een billenknijpende slotfase aan vooraf alvorens scheidsrechter Konings voor de laatste keer floot.

Sportpak De Maaskant van Roda Boys is een begrip aan het worden door de uitstekende omstandigheden zoals het er bij ligt. Daarbij moeten we in ogenschouw houden dat onze vrijwilligers het sportpark in een zo goed mogelijke staat houden. Gasten van andere verenigingen spreken daarom iedere zaterdag weer hun bewondering uit dat het er zo prachtig onderhouden bij ligt. Nu terug naar de wedstrijd.

Roda Boys begon met Nils Loef (met één f), ze zijn nogal hardleers bij Regiovoetbal, en Christian van Aalst in een twee spitsensyteem aan de wedstrijd. Dat resulteerde in een eerste kans voor Toby Tan na 5 minuten die door keeper Lars Koorevaar nipt tot corner kon worden verwerkt. In de 13de tot en met de 15de minuut moest Roda keeper Jamil Kools tweed reddingen verrichten en kreeg Roda Boys ook nog een bal op de lat tegen. Deze keer zat het mee. In de 18de minuut kreeg de doorgebroken Christian van Aalst een goede kans, maar kreeg de bal niet langs Koorevaar.

In de 22ste minuut een snel genomen vrije trap van Jelle Scholts die de keeper ver voor zijn doel zag staan, ook deze poging eindigde op de lat. Weer 4 minuten later brak Nils Loef over rechts door. Zijn schot werd tot corner verwerkt. In de 41ste minuut kwam Roda Boys weer goed weg toen een voorzet vanaf links weer op de lat werd gekopt door Drechtstreek. Vlak voor rust nog een schot van de gasten dat voorlangs ging.

In de tweede helft begonnen bij beide teams de krachten toch steeds meer en meer weg te vloeien en creëerde beide net zo heel veel kansen meer. En als er zoal kansen ontstonden bleven ze alle onbenut. In de 67 minuut een afgekeurde treffer van de gasten en drie minuten later kwam Roda toch op een voorsprong toen Nils Loef langs zijn directe tegenstander ging, de voorzet bereikte Toby Tan, die beheerst binnen schoot. Nog 20 minuten en 10 minuten blessuretijd volgden. De punten bleven in Aalst en dat is het enige dat tijd in deze crazy competitie. A.s. zaterdag wacht Roda Boys in en tegen Heukelum de volgende tegenstander. De koploper in de derde periode.