Roda Boys wint zeer belangrijke uitwedstrijd aan d’n overkaant bij Wilhelmina ’26.

Wilhelmina'26 1

2e klasse F

9 april 2022 14:30

J. Molenaar

Sportpark De Ebbe
Maasdijk 20 A
4261AD
WIJK EN AALBURG

Na de midweekse overwinning op Altena moest Roda Boys afgelopen zaterdag op bezoek bij Wilhelmina’26 in Wijk en Aalburg. Roda wist al van te voren dat deze wedstrijd een lastig karwei kon gaan worden. In Aalst ging Wilhelmina er kansloos met 4 – 0 af in een van Wilhelmina zijde zeer tam duel. Tpoen nog onder leiding van Hans de Jong, die nu trainer van Unitas is.

In de eerste helft waren de kansen aan beide zijden bij elkaar opgeteld op een hand te tellen. Alleen een kopbal van Jelle Scholts en een inzet van Armand Selmani kwamen nog in de buurt van een treffer.

Na de rust zou de wedstrijd voor Roda Boys in het voordeel gaan vallen, doordat men steeds meer grip op de wedstrijd begon te krijgen. Voordat Roda Boys de leiding nam was er nog een weggeslagen bal door Jamil Kools, waarna de Aalburgse aanhand moord en brand schreeuwde om een pengel. Scheidsrechter Jerry Molenaar vond ook dat het niks was en daar.

In de 54ste minuut nam Roda de leiding toen uit een corner vanaf de linkerkant het Armand Selmani was die over de bal heen stapte en Jelle Scholts de bal snoeihard in de rechter benedenhoek knalde. Een vergelijkbare treffer als de 2 – 4 uit bij Woudrichem.

Roda Boys werd na die treffer steeds rustiger aan de bal en Wilhelmina kreeg totaal geen kans om gevaarlijk te worden. In minuut 63 weer een kopbal van Jelle Scholts die ook deze keer weer de verkeerde kant van de paal op zocht. Op het kwartier voor het eind een dot van kans voor Toby Tan op aangeven van Nils Loef , maar Van de Beukel kon die nog pareren. De laatste twee treffers waren na de 0 – 1 van een grote schoonheid. Eerst was het Mo Nikbakht die een 0 – 2 fraai binnen “schilderde” en daar werd Nils Loef diep gestuurd, liep zijn tegenstanders eruit en ook hij had een fraaie boogbal in huis om de 0 - 3 aan te laten tekenen.

Aan de door de regionale pers genoemde “smakeloze” derby werd in ieder geval door Roda Boys nog wat kruidenmix toegevoegd door 3 puntgave treffers te laten noteren. Conclusie: Achterin niks weggeven en voorin maken ze er meestal wel één of meerdere.

A.s. zaterdag komt Sleeuwijk in Aalst op bezoek. De belangen voor beide clubs zijn duidelijk. Roda gaat voor de prijzen en Sleeuwijk strijdt tegen de onderste plaatsen.