Roda Boys kansen op de titel zijn danig geslonken.

Heukelum 1

21 mei 2022 14:30

A. Hilgersom

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Roda Boys leed in Heukelum een 3 – 1 nederlaag tegen een hardwerkend Heukelum. Daarbij had de thuisclub wel de hulp nodig van zijn eigen assistant scheidsrechter. Wat die man allemaal probeerde af te vlaggen sloeg werkelijk nergens op.

In de 11de minuut nam Heukelum een 1 – 0 voorsprong toen een harde voorzet vanaf de linkerkant door Tim Schwebke binnen werd gegleden. Na dit slappe begin van Roda Boys kreeg het toch meer grip op de wedstrijd. Dat leidde tot een vrije trap van Niels Loef die nipt over ging, een kopbal van Jelle Scholts die door keeper Van ‘t Pad over werd getikt. In de 28ste minuut werd een glaszuiver doelpunt van Roda Boys afgekeurd. Nadat de voorzet was gespeeld en de bal door Jordey van Ham binnen was gekopt, vlagde de grensrechter alsnog en werd de treffer ten onrechte afgekeurd. In de 40ste minuut viel de gelijkmaker toen na een overtreding op Nils Loef het Jelle Scholts was die de pengel feilloos binnen schoot.

Na de rust moest Roda Boys de klus dan ook kunnen gaan klaren. Daar kwam totaal niets van terecht, want geklungel achterin waarbij de Aalster defensie de bal niet weg kreeg en Benjamin Meijdam zo maar de 2 – 1 binnen kon schieten in de korte hoek.

Roda Boys herpakte zich weer een keer na deze domper en kreeg kansen via Sven van Driel en Jordey van Ham, maar de gelijkmaker wilde voor Roda naar niet vallen. In de slotfase werd het via dezelfde Meijdam ook nog 3 -1 via een counter en leed Roda Boys een dure nederlaag.

Door dit resultaat zijn de kansen op een eventueel kampioenschap tot een zeer klein percentage gedaald. In de volgende wedstrijd thuis tegen De Zwerver zal er minimaal een punt gepakt moeten gaan worden om de vervangende periodetitel over te kunnen nemen van de aanstaande kampioen SVW zoals het er nu uit ziet ten minste. In het voetbal is van alles mogelijk. SVW ontvangt het tegen degradatie strijdend Drechtstreek en Roda Boys ontvangt De Zwerver.