Roda Boys neemt koppositie over na eclatante zege

SVW 1

Sjors Maas (schot)
Jordi de Wit (penalty)

Mannen, 1, 2e klasse F

28 oktober 2017 14:30

GORINCHEM – Het zal zaterdag bij Roda Boys als een bijzonder welkome verrassing zijn ervaren; het puntenverlies dat Papendrecht zeer onverwacht bij kelderploeg Hardinxveld leed. Zelf vervulde de tweedeklasser uit Aalst haar plicht door met 0-4 over SVW te walsen.

Na in de eerste twintig minuten een fase van aftasten en wennen aan de combinatie van de factoren kunstgras en harde wind te hebben overleefd, begon Roda Boys furieus. Het creëerde in Gorinchem kans op kans en het mocht een wonder worden genoemd dat de ruststand slechts 0-2 was. Christian van Aalst en Freek van Eembergen hadden voor die tussenstand gezorgd.

Na rust nam Roda Boys wat meer afstand en ondanks een gemiste strafschop liep de ploeg van trainer Frank Brands toch nog uit naar een ruime zege. Sjors Maas en Jordy de Wit gooiden de wedstrijd definitief in het slot.

Doordat Papendrecht met 2-2 gelijkspeelde op bezoek bij Hardinxveld, mag Roda Boys zich na vandaag de trotse koploper in de tweede klasse F noemen. Net als vorig seizoen ligt de eerste periodetitel voor het grijpen, maar toch wil de stoïcijnse Brands zich daar met nog twee wedstrijden te gaan niet druk om maken: “Ik hou me daar totaal niet mee bezig. Het gaat erom dat je er staat op momenten dat het ertoe doet. Als je na zeven wedstrijden bovenaan staat, maar na de achtste niet, dan heb je er niet veel aan. Ik denk dat er 5 á 6 ploegen voor de prijzen spelen en wij moeten zorgen dat we daar zo lang mogelijk bij blijven horen.”

Bron: www.regio-voetbal.nl