‘Parkeer de bus’ levert Roda Boys duur puntenverlies op

... (intikker)

Mannen, 1, 2e klasse F

2 december 2017 14:30

AALST – Roda Boys heeft zaterdag de tweede opeenvolgende nederlaag geleden. Nadat vorige week Almkerk in de topper te sterk was, nam vandaag Pelikaan de punten mee terug naar Zwijndrecht.

Roda Boys kwam in de eerste helft op een 0-1 achterstand, waarna Pelikaan een blauw-zwarte muur opwierp voor het eigen doel. Toen in de tweede helft ook nog de 0-2 viel, werd het voor Roda Boys alleen maar lastiger om tot scoren te komen. Dat lukte met nog ruim een kwartier te gaan alsnog, toen Martijn de Wildt een strafschop benutte. Verder dan die aansluitingstreffer kwam de thuisploeg niet, waardoor Pelikaan een stunt bewerkstelligde.

(foto: Gerald van Zanten)

Slordig
Voor Roda Boys-trainer Frank Brands was het duidelijk wat de reden was van de tweede achtereenvolgende nederlaag: “Wij hebben niet ons niveau gehaald. De hele wedstrijd niet. Tegen een ploeg die de bus parkeert moet je een hoog baltempo spelen, wat wij kunnen, maar dat gebeurde niet. We waren slordig in balbezit, leden balverlies op plaatsen waar je die niet mag lijden en daar komt ook de 0-1 uit. Zij worden dan weer gesterkt in hun speelwijze en kunnen ook nog de 0-2 maken. Ik kan mijn spelers niks verwijten in arbeid en strijd, maar het was gewoon niet goed genoeg.”

Door de nederlaag ziet Roda Boys koploper Almkerk een punt uitlopen. Nivo Sparta hijgt de Aalsterse ploeg juist in de nek, wat met de derby op komst een heel interessant gegeven is. Het gat tussen de twee rivalen bedraagt inmiddels nog slechts twee punten.

Bron: www.regio-voetbal.nl