Roda Boys komt met comfortabele zege uit dipje

Tricht 1

Richard Palm (schot)
Jordi de Wit (schot)

Mannen, 1, 2e klasse F

9 december 2017 14:15

TRICHT – Roda Boys wist zaterdag na drie wedstrijden waarin puntenverlies werd geleden, weer eens te winnen. Tricht werd op eigen veld met 0-3 verslagen.

Het was voor Roda Boys zaterdag zaak zich op het Trichtse kunstgrasveld te herstellen van de zeperd van een week geleden. Toen stuntte Pelikaan door op bezoek in Aalst met 1-2 te winnen. Toch spatte in de eerste helft de strijdlust er niet vanaf, wat tot een spelbeeld leidde dat gekenmerkt werd door veel verloren duels en slordige passes. Na de rust begon Roda Boys op stoom te komen en liep het via één goal van Richard Palm en twee treffers van Jordy de Wit toch nog uit naar een 0-3 overwinning.

(foto: Gerald van Zanten)

Apatisch
Trainer Frank Brands zag een wedstrijd waarin zijn ploeg twee totaal verschillende helften afwerkte: “Ik vond het in de eerste helft slordig van onze kant. We waren apathisch in de duels, we handelden daarin niet doortastend genoeg. Het was allemaal te statisch en daardoor werd het een soort vechtwedstrijd. In de rust hebben we tactisch wat dingen omgezet om de veldbezetting wat beter te verzorgen en dat hebben ze goed opgepikt. Het was net even dat steuntje dat ze nodig hadden om over het dode punt geholpen te worden.”

Speciale wedstrijd
De overwinning is een welkome opsteker in de strijd bovenin de tweede klasse F, maar toch zeker ook in aanloop naar de Bommelerwaard-derby van volgende week: “Het was noodzakelijk dat we vandaag zouden winnen, als we mee wilden blijven doen om de bovenste plaatsen. Dat hebben we, in ieder geval na rust, prima gedaan. Ik hoop dat het volgende week een mooie wedstrijd wordt en dat het weer meewerkt. Ik heb veel vertrouwen in mijn ploeg. Het is een speciale wedstrijd. We hebben er zin in.”

(foto: Gerald van Zanten)

Bron: www.regio-voetbal.nl