Ondermaats Roda Boys lijdt duur puntenverlies bij Wilhelmina'26

... (vrije trap)
Jordi de Wit (intikker)

27 januari 2018 14:30

AALST – Na de thuisnederlaag tegen rivaal Nivo Sparta was het voor Roda Boys zaak om de eerste wedstrijd van 2018 winnend af te sluiten. De ploeg van trainer Frank Brands leed op bezoek bij Wilhelmina’26 echter duur puntenverlies.

Kevin van Esch zette met een prachtige vrije trap sportpark De Ebbe nog voor rust in vuur en vlam. In de tweede helft bracht Jordy de Wit de ploegen weer naast elkaar, maar verder dan een 1-1 gelijkspel kwam het niet.

Ondermaats
Roda Boys-trainer Brands was na afloop absoluut niet te spreken over het spel van zijn ploeg: “Op de manier waarop wij hebben gespeeld, hadden we niet meer verdiend. Het was echt ondermaats en dan druk ik me nog heel zwak uit. Het veld was ook dramatisch, maar dan moeten we alsnog meer kunnen brengen dan we nu deden. Zij gooiden er een enorme portie energie en strijd in, en dat wisten we ook van tevoren, maar wij schoten daar zelf in de eerste helft in tekort. Dat mag natuurlijk nooit gebeuren. Het was in alle opzichten erg slecht”, drukt Brands zich duidelijk uit.

(foto: Gerald van Zanten)

Door het puntenverlies ziet Roda Boys de nummers één en twee afstand nemen. Nivo Sparta staat nu op drie punten van de ploeg uit Aalst, terwijl koploper Almkerk een gat van maar liefst zeven punten heeft geslagen. Daardoor wordt de wedstrijd van volgende week, tegen naaste concurrent Heukelum, cruciaal in de strijd om de derde plek. Mocht Roda Boys in eigen huis verliezen, dan ziet het die ploeg op gelijke hoogte komen, met nog twee wedstrijden extra te spelen.