Roda Boys haalt hard uit na vormdipje

Brederodes 1

Jordi de Wit (schot)
... (penalty)
Nils Loef (schot)
Martijn de Wildt (intikker)
Richard Palm (intikker)
Sjors Maas (schot)

24 februari 2018 14:30

VIANEN – Roda Boys heeft zaterdag hard uitgehaald op bezoek bij Brederodes. In Vianen eindigde het in een 1-7 overwinning.

Na de dip van de voorbije periode (vier punten uit de voorgaande vijf wedstrijden) was het de vraag of Roda Boys zich staande zou houden op bezoek bij Brederodes. Al snel bleek dat het spel van de bezoekers vele malen beter was dan in het onderlinge duel met Wilhelmina’26, drie weken geleden.

Foto: Gerald van Zanten

Ruime voorsprong
In de openingsfase in Vianen bracht Jordy de Wit zijn ploeg na een kwartier op voorsprong. Toen twee minuten later Freek van Eembergen al voor de 0-2 zorgde, leek het een ‘walk in the park’ te zijn voor de ploeg van trainer Frank Brands. Niets bleek minder waar, want weer tien minuten later scoorde Brederodes de aansluitingstreffer. De 1-2 voorsprong voor Roda Boys bleef tot de thee gehandhaafd.

Nekslag
Direct na rust kwam Roda Boys op 1-3 via Nils Loef. Bijna niemand was daar getuige van, aangezien het kunstgrasveld waarop gespeeld werd op een behoorlijke afstand van de kantine was gelegen. Kort na die goal moest Brederodes na een rode kaart met tien man verder en dat bleek de nekslag. Martijn de Wildt, Richard Palm, Sjors Maas en Van Eembergen lieten in het restant de score oplopen naar 1-7.

Foto: Gerald van Zanten

Roda Boys-clubman Bert Crielaard toonde zich uitermate content met de overwinning: “Over het geheel gezien is deze overwinning dik- en dikverdiend. Dit is natuurlijk een geweldige opsteker na het dipje waar we in zaten. En aangezien Almkerk punten heeft laten liggen, kan het misschien nog wel spannend gaan worden bovenin de tweede klasse.”