Winnend Roda Boys blijft enigszins in kielzog van koploper

Nils Loef (intikker)

Mannen, 1, 2e klasse F

5 mei 2018 14:30

AALST – Voor Roda Boys was er zaterdag in de inhaalwedstrijd tegen Hardinxveld slechts één devies; winnen, om zo nog enigszins in het spoor van koploper Almkerk te blijven.

Dat lukte, maar overtuigend was de 2-0 zege dankzij doelpunten van Nils Loef en Freek van Eembergen zeker niet, vond trainer Frank Brands: “Het was van onze kant geen goede wedstrijd. Teveel fases waren we te onzorgvuldig en dat is niet zoals we dat normaal gesproken kunnen in balbezit. Het was trouwens wel heel degelijk; we zijn geen moment echt in de problemen geweest.”

(foto: Gerald van Zanten)

Waardeloos
De overwinning is een belangrijke driepunter richting de rechtstreekse confrontatie met Almkerk. Tussendoor zal Roda Boys het echter op donderdag nog op moeten nemen tegen SVW, tot zeer groot ongenoegen van Brands: “Daar ben ik absoluut niet gelukkig mee. Ik vind het waardeloos vanuit de KNVB. Op de cursussen hebben ze altijd de mond vol over periodisering, maar als het ze even niet uitkomt vergeten ze alles. Ik vind het belachelijk, want er waren zeker andere momenten geweest. Nu speel je binnen 48 uur twee wedstrijden.”

(foto: Gerald van Zanten)

Stom
Hoewel SVW de hekkensluiter in 2F is, kan Brands het belang van die doordeweekse inhaalwedstrijd niet genoeg benadrukken: “We zijn alleen nog maar met die wedstrijd bezig. Als we daarin een misstap maken, dan is die wedstrijd tegen Almkerk voor de titelstrijd al niet meer van belang. Ploegen onderin pakken in de laatste weken altijd punten. Het zou wel heel stom en respectloos zijn om te denken dat we die wedstrijd zomaar even gaan winnen.”

Bron: www.regio-voetbal.nl