Roda Boys lachende derde door zege op ‘weiland’

... (intikker)

Mannen, 1, 2e klasse F

10 maart 2018 14:30

MEERKERK – Het kostte Roda Boys zaterdag de nodige moeite, maar de 1-2 overwinning bij SV Meerkerk bleek achteraf van grote waarde te zijn.

De ploeg van trainer Frank Brands kon in Meerkerk niet het voetbal laten zien dat ze begin november thuis wel konden. SV Meerkerk werd destijds met 6-0 totaal overlopen, maar daarvan was zaterdag geen enkele sprake. Het werd een vechtwedstrijd, waarin Roda Boys pas in de 63e minuut de leiding nam via een goal van Freek van Eembergen. Een kwartier voor tijd kwam Meerkerk echter langszij. Vijf minuten voor tijd kroonde Van Eembergen zich alsnog tot matchwinner.

Dramatisch veld
De reden van het slechte spel van beide ploegen was voor trainer Brands overduidelijk: “In de thuiswedstrijd speelden we op een voetbalveld. Vandaag speelden we op een weiland. Het veld was dramatisch en daardoor werd het ook een wedstrijd op karakter en vechten. Ik had van tevoren van de teammanager begrepen dat het veld vorig jaar ook al slecht was. Daar hou je dan rekening mee, maar zó slecht had ik ook niet verwacht. De mensen binnen de club zullen er alles aan doen, maar als je een goede wedstrijd wil zien, moet je niet naar Meerkerk gaan.”

Gevoelig
De zwaarbevochten overwinning van Roda Boys kon niet op een beter moment komen. Almkerk en Nivo Sparta leden immers beiden gevoelig puntenverlies. Almkerk deed dat op bezoek bij Heukelum, terwijl Nivo Sparta niet verder kwam dan een 2-2 gelijkspel tegen hekkensluiter SVW. Die ploeg wist twee weken geleden ook Almkerk al op een gelijkspel te houden. Roda Boys, dat de Gorinchemse ploeg volgende week ontvangt, is dus gewaarschuwd.

“Het mag duidelijk zijn dat er bij SVW echt iets gebeurd is sinds de nieuwe staf er is. Dat is duidelijk in de resultaten te zien. Ze hebben best wel spelers die wat kunnen, dat zagen we in de uitwedstrijd al, maar toen speelden ze erg open. Ik verwacht dat ze dat nu veranderd hebben. We moeten volgende week maar zien de winst te pakken”, besluit Brands.

Bron: www.regio-voetbal.nl