Roda Boys blijft stiekem hopen na zege op hekkensluiter

SVW 1

... (schot)
Sjors Maas (vrije trap)

Mannen, 1, 2e klasse F

10 mei 2018 14:30

AALST – Roda Boys heeft donderdag met 4-1 afgerekend met hekkensluiter SVW. In een tumultueuze wedstrijd vol scheidsrechterlijke dwalingen ging de ploeg van trainer Frank Brands er met de overwinning vandoor.

Via een goal van Freek van Eembergen kwam Roda Boys donderdagmiddag al vroeg op voorsprong. Diezelfde Van Eembergen kopte zo’n tien minuten voor de rust een hoekschop in, waarna de bal al dan niet de lijn passeerde. Scheidsrechter Metsemakers besloot een doelpunt toe te kennen, wat tot zeer verontwaardigde reacties van SVW-zijde leidde.

(foto: Gerald van Zanten)

Trainer Cees van Bavel probeerde zijn spelers tot kalmte te manen, maar kreeg daarvoor zelf een rode kaart gepresenteerd.

Dat vond ook collega Brands een buitenproportionele actie van de arbiter: “Ik riep nog tegen de scheids dat de trainer alleen maar probeerde te helpen en dat die rode kaart nergens voor nodig was. Maar daar had-ie blijkbaar weinig boodschap aan. Hij maakte er echt een potje van.”

Rode kaart
Nog voor rust kwam Roda Boys via Christian van Aalst op een 3-0 voorsprong, maar zag het aan de andere kant ook aanvoerder Mike Scholten van het veld gestuurd worden met een rode kaart.

In de tweede helft verzuimde de thuisploeg de kansen op een grotere uitslag te benutten, waarna SVW een kwartier voor tijd de eretreffer wist te scoren. Het slotakkoord was voor Sjors Maas, die een vrije trap binnenschoot.

Doorn in het oog
Door de driepunter is de wedstrijd van zaterdag, de topper tegen koploper Almkerk, dus nog van waarde voor de ploeg uit Aalst. De korte voorbereidingstijd tegen de enige ongeslagen equipe in de tweede klasse F is Brands een doorn in het oog: “Dat ik er absoluut niet gelukkig mee ben is wel duidelijk. Maar het is gewoon een gegeven. We zullen het ermee moeten doen. We gaan uit van onze eigen krachten en kwaliteiten en daarmee moeten we Almkerk op de knieën gaan krijgen. We hebben er heel veel zin in en we gaan er vol voor.”

Bron: www.regio-voetbal.nl