Roda Boys - Papendrecht gestaakt na blessure scheidsrechter

... (schot)
Nils Loef (schot)

24 maart 2018 14:30

AALST – Het duel in de tweede klasse F tussen Roda Boys en Papendrecht is zaterdag na 76 minuten bij een 2-2 stand gestaakt. De oorzaak; een blessure bij de scheidsrechter van dienst.

In de voorgaande 75 minuten hadden Roda Boys en Papendrecht er een doelpuntrijk duel van gemaakt. De thuisploeg kreeg na drie minuten al een strafschop, maar de inzet van Sjors Maas werd knap uit de hoek geranseld door de Papendrecht-keeper. Daarna volgde een groot aantal kansen, waarvan een dominerend Roda Boys via Jordy de Wit eenmaal wist te profiteren.

(foto: Gerald van Zanten)

Na die goal ging Papendrecht zich wat meer met de wedstrijd bemoeien, waardoor het op sportpark De Maaskant een meer evenwichtige wedstrijd werd. In die fase viel ook de gelijkmaker en die 1-1 stand zou tot de rust gehandhaafd blijven.

De bezoekers kwamen kort na rust via andermaal Jay Luciano zelfs op voorsprong, maar de kleine Nils Loef slaagde met een kopbal wel in wat Maas eerder in de wedstrijd niet lukte; de doelman verschalken. Na die 2-2 ging Roda Boys op zoek naar de winnende treffer, maar die zoektocht werd niet voltooid. Arbiter Van Veelen moest de wedstrijd vanwege een kuitblessure noodgedwongen staken.

(foto: Gerald van Zanten)

Vervelend
Toch leek het er nog even op dat het duel alsnog door zou gaan, zag ook Roda Boys-trainer Frank Brands: “We zagen dat hij het toch weer wilde proberen, maar dat kon echt niet meer. We zeiden op de bank ook al tegen elkaar dat-ie dan bij de eerste de beste loopactie weer klaar zou zijn. Dit is vervelend voor iedereen. Hij floot prima en oogde ook fit, maar zoiets kan gebeuren.”

Papendrecht zal dus later deze competitie nog een keer moeten afreizen naar Aalst voor een kwartiertje voetbal, exclusief blessuretijd.