Karrevracht kansen niet besteed aan Woudrichem tegen uiterst effectief Roda Boys

Woudrichem 1

Jordi de Wit (intikker)
Cristian van Aalst (scrimmage)

Mannen, 1, 2e klasse F

31 maart 2018 14:30

WOUDRICHEM – Woudrichem kreeg zaterdag tegen Roda Boys een karrevracht aan kansen om Roda Boys aan de haak te slaan. De bal wilde er echter niet in. Roda Boys was effectiever en eiste de winst op met 0-2.

‘Onvoorstelbaar’, klonk het na afloop op Het Bolwerk. Woudrichem had zichzelf om zeep gebracht door een karrevracht aan honderd procent kansen te missen. Met name Dillis de Vries zal nog wel eens gillend wakker worden. Hij miste een veelheid aan mogelijkheden om de de vissenkoppen een mooie middag te bezorgen.

Trainer Leon Elands was ook bijna sprakeloos na de 0-2 nederlaag tegen Roda Boys. “Dit is onvoorstelbaar. Die gasten komen drie keer voor de goal en scoren twee keer en wij krijgen negen kansen en we scoren niet”, sprak Elands. “We waren veel beter dan Roda Boys, maar vergeten onszelf te belonen en dat is gewoon zonde.”

(foto: Gerald van Zanten)

Een verklaring had de trainer er niet voor. “Ze doen het niet express. We waren op alle fronten beter, maar je moet wel die goal maken”, waren de vissenkoppen hard tegen de wetten van het voetbal opgelopen.

Leek nergens op
Bij Roda Boys was de stemming een stuk beter ondanks de foeilelijke winst. Van de drie mogelijkheden benutten de gasten er twee, goed voor een nuttige driepunter met de 0-2.

Trainer Frank Brands wond er geen doekjes om. “Dit zijn de lekkerste. Met name de eerste helft was heel slecht van onze kant en we hadden geluk dat ze de bal er niet in kregen. Dat kan Woudrichem zich aanrekenen. Van de twee kansen schieten wij er wel één binnen. Dat was ook het enige wat we goed hebben gedaan voor de rust. Voor de rest leek het helemaal nergens op. Na de rust lieten we minder de kaas van het brood eten. Van onze kant was het wel een hele matige en slechte wedstrijd, maar als je die dan wint blijft dat extra lekker”, recapituleerde de trainer van Roda Boys.

Kansen
In de wedstrijd trok Woudrichem het initiatief meteen naar zich toe. De thuisclub leek de gasten uit Aalst te overlopen. Het begon al met een afzwaaiende voorzet van Dillis de Vries, die keeper Patrick Coenen nog net over de lat werkte. Ook bij een vrije mogelijkheid bleef de sluitpost de op hem afkomende De Vries de baas. Een vrije trap van Tom Saaman tikte de goalie ook over de lat.

Uit het niets sloeg Roda Boys vervolgens keihard toe na een diepe bal. De voorzet van Nils Loef was op maat voor Jordi de Wit, die de 0-1 binnen schoot.

Het spelbeeld bleef hetzelfde. Weer was het De Vries, die de doelman van Roda Boys niet kon passeren. Met nog een gemiste honderd procent mogelijkheid zette De Vries de trend van de middag voort. Yoeri Duyzer volgde in het spoor en mikte een vrije schietkans in het zijnet. Hoeveel kansen heeft Woudrichem nodig bleef de vraag, nadat De Vries en Duyzer ook de laatste mogelijkheden voor de rust lieten liggen.

Pinchhitter
Na de rust bleef Woudrichem doorbeuken op het Aalster doel. De Vries schoot een honderd procent kans echter net voorlangs. Ook een vrije trap van Saaman miste weer net de precisie. Vervolgens vergat Roda Boys de wedstrijd al in het slot te gooien. Keeper Lex Kramers redde op de vrije mogelijkheid van Freek van Eembergen.

Nadat trainer Elands besloot om er maar een pinchhitter in te gooien met Wilty Schaap, sloegen de gasten uit Aalst echter toe. Dat keeper Lex Kramer onnodig een hoekschop weg gaf, paste ook wel bij de wedstrijd. In de scrimmage na de corner wurmde Cristiaan van Aalst de 0-2 langs de onfortuinlijke doelman.

(foto: Gerald van Zanten)

Daarmee was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. Woudrichem bleef de kansen missen. Daarvan waren er twee voor pinchhitter Wilty Schaap. Duidelijk was dat de bal er voor Woudrichem niet in wilde. Woudrichem moest genoegen nemen met een zeer zure nederlaag, maar had het aan zichzelf te wijten.

“We waren de meerdere van Roda Boys. Als je dan verliest is het zuur, maar nogmaals wij krijgen heel veel kansen en die benutten we niet. Roda Boys kreeg er drie en benut er twee”, sprak trainer Elands een harde waarheid.

Bron: www.regio-voetbal.nl