Roda Boys profiteert optimaal van puntenverlies concurrentie

Drechtstreek 1

Nils Loef (schot)

Mannen, 1, 2e klasse F

7 april 2018 14:30

PAPENDRECHT – Roda Boys heeft zaterdag geen steken laten vallen in Papendrecht. Het uitduel bij Drechtstreek leverde de manschappen van trainer Frank Brands een 0-4 overwinning op.

Roda Boys zat al na een kwartier op rozen, toen Nils Loef en Rik van den Broek de 0-1 en 0-2 aantekenden. Nog voor rust zorgde Freek van Eembergen met een benutte strafschop voor de 0-3 en in de tweede helft deed ook Jordy de Wit met een doelpunt nog een duit in het zakje.

(foto: vv Drechtstreek)

De 0-4 zege was een terechte afspiegeling van de verhoudingen, vond Brands: “We zijn geen seconde in de problemen geweest en het was uiteindelijk een makkelijke overwinning. We zijn ook de enige in de top-vier die vandaag gewonnen heeft, dus we hebben goede zaken gedaan. Het had slechter gekund”, aldus de trainer die ook nog ander positief nieuws had.

(foto: vv Drechtstreek)

Rick van Pinxten, die tussen kerst en oud en nieuw plotsklaps werd geveld door een incomplete dwarslaesie, maakte zaterdag weer zijn rentree. “Hij heeft bij het tweede elftal weer minuten kunnen maken. Daar zag het een paar maanden geleden niet naar uit. Dit is mooi voor hemzelf en de club. Daar kan ik wel van genieten.”

Lang kan Roda Boys overigens niet nagenieten van de eclatante zege, want dinsdagavond staat het restant van de gestaakte thuiswedstrijd tegen Papendrecht op het programma. Er moet nog een kwartier gevoetbald worden, bij een tussenstand van 2-2. Overigens speelt Roda Boys nog 9 competitiewedstrijden, waarvan maar liefst 7 op eigen veld.

Bron: www.regio-voetbal.nl