Roda Boys verliest van (mede) koploper EBOH.

EBOH 1

2e klasse H

15 oktober 2022 14:30

T.A. van der Velden

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

Roda verliest voor de eerste keer in dit seizoen in een officiële wedstrijd. In het thuis duel moet Roda, nadat het twee keer uit een achterstand was teruggekomen toch de volle winst aan de gasten uit Dordrecht laten.

In de eerste helft kregen beide ploegen een aantal kansen. De meeste  daarvan waren voor Roda te noteren, terwijl aan de andere kant keeper Rob de Groot tot twee keer toe door goed uitkomen een treffer van EBOH kon voorkomen.

In de eerste helft hadden we te maken met wisselende weersomstandigheden varierend van zon tot een zware regenbui. Roda Boys begon al gemakeerd aan de wedstrijd door afwezigheid van Rik van de Broek en een geblesseerde Loek van Grinsven die maar één helft kon spelen en Servanio Martina, die naar het afscheid van zijn zus moest.

Echter ... voor de rust heeft Roda volop de meeste kansen gehad om de score te openen. In de 18de minuut een schot van randje 16 van Toby Tan, dat net naast ging, een kopbal van Sven van Driel die er echt in had gemoeten. Een afgekeurde treffer van Servanio wegens buitenspel.

Na de thee een tweetal wissels. Nils Loef kwam in het veld voor Servanio en Jasper de Haan voor Loek van Grinsven.

Roda kwam al na enkele minuten op achterstand toen een uitworp van Rob de Groot opgepikt werd door Elvis Versluis en deze kon de korte hoek opzoeken (0 – 1). Even later was het voor de Roda supporters over en uit toen de gevaarlijke spits Noel Goossens de 0 – 2 binnen kon schieten. Roda capituleerde niet want 3 mimuten later gaf Nils Loef een voorzet op Sven van Driel die de 1- 2 binnen kon tikken. Super sub Yassine Bousdadi kwam weer binnen de lijnen en in de 71ste minuut schoot hij de 2 – 2 op het scorebord. Iedereen ging er nog eens goed voor zitten, want het spektakel was nog niet voorbij.

In de rebound van een EBOH aanval kwam de bal weer voor de voeten van Goossens en die schoot de 2 – 3 binnen. Wederom einde oefening dacht iedereen, maar niet heus. Uit een vrije trap van Aimane Seqqal, kopte Sven van Driel door en Tom Diender tikte de bal binnen voorbij keeper Van Kouwenhoven.

Zou het dan toch lukken om met dit gemankeerd elftal een punt binnen te halen. Niet dus, volgens trainer Piet de Kruif had Ad Maas voor buitenspel moeten vlaggen, dus was het Oberson van der Spek die met een lob over Rob de Groot heen de 3 – 4 binnen schoot. En daar zou het bij blijven.

A.s. zaterdag een bekerduel tegen eerste klasser Almkerk op “De Maaskant”. De competitie gaat een week later verder met een uitduel bij Heukelum.