Roda Boys verzuimt weer de trekker over te halen.

Schelluinen 1

2e klasse H

15 april 2023 14:30

M.M. de Witte

Sportpark Scalune
Sportlaan 1
4209AX
SCHELLUINEN

Ook in de uitwedstrijd in en tegen Schelluinen op een zeer moeilijk te bespelen grasmat kwam Roda Boys niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel.

Al in de tweede minuut was er een kans om de score te openen, maar die werd door keeper Jochem van de Werff gepakt.

De eerste doelpoging van de thuisclub was er na ongeveer 10 minuten met een schotpoging van afstand die naast ging.

Roda Boys had een veldoverwicht, maar op het moeilijk te bespelen harde hobbelige veld vol madeliefjes was combineren heel lastig.

Na dik 10 minuten een schot van Jelle Scholts dat hard over ging.

In de 16de minuut een kopkans voor Servanio Martina, maar die kon onvoldoende richting mee geven aan de bal waardoor ook deze mogelijkheid verloren ging.

Het zit hem ook niet mee. Waar in het begin van het seizoen er alles van hem in ging, gaat nu alles mis. Ook in de 20ste minuut was dat het geval. Hij kon de bal met links meenemen, maar raakte die niet goed, waardoor die net naast hobbelde.

Eigenlijk was in de 37ste minuut de kans voor Sven van Driel nog de beste. Zijn hard schot werd door de keeper van Schelluinen nog tot corner verwerkt.

In de tweede helft had Schelluinen de harde wind mee en werden er twee nieuwe spelers in gebracht die de thuisclub aan een overwinning moesten helpen. Pascal van Delden en Kenny Lagendijk waren de nieuwelingen. Schelluinen probeerde het vaak van afstand, maar Roda doelman Rob de Groot hoefde niet vaak op te treden. De betere kansen bleven voor Roda.

In de 83ste minuut de beste kans van de wedstrijd voor de thuisclub toen Damian de Jong vrij voor Rob de Groot kon opduiken, maar tot opluchting van Roda de bal over de achterlijn liep.

Drie minuten voor tijd nog een kopkans voor Servanio, maar ook nu stond het vizier weer te hoog.

In blessuretijd was het Christian van Aalst die Roda Boys de verdiende driepunter had kunnen geven, maar ook dat zat er niet in.

A.s. zaterdag ontvangt Roda Boys op De Maaskant GRC ’14 waar in de heenwedstrijd een gelijkspel werd behaald.

Wellicht dat de Roda spitsen deze keer wel het net kunnen vinden.

Na dik 10 minuten een schot van Jelle Scholts dat hard over ging.

Wellicht dat de Roda spitsen deze keer wel het net kunnen vinden.