Roda Boys wint in een matig duel van Schelluinen.

Schelluinen 1

2e klasse H

19 november 2022 14:30

M.A. Vink

Sportpark de Maaskant
Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

Roda Boys boekte in de thuiswedstrijd tegen Schelluinen een 3 – 0 overwinning op een tegenstander, die naar eigen zeggen zo maar gepromoveerd is naar de tweede klasse. Als je kijkt naar de stand staat Schelluinen nu op een twaalfde plaats en zal in het verdere verloop van de competitie moeten strijden tegen nacompetitie of rechtstreekse degradatie. Van Roda zijde was het een matig duel dat na een klein kwartier werd open gebroken toen Aimane Seqqal vanaf randje 16 een schot los liet dat via de binnenkant van de paal binnen ging. Verder waren er veel slordige passes en/of verkeerde keuzes, waardoor het een rommelig duel werd. Aan de andere kant bleven de aanvallende intenties van de gasten beperkt tot een aantal schoten van afstand.

In de 36ste minuut was het Loek van Grinsven die bij de tweede paal staand een voorzet van rechtsback Rico Grandia binnen kon schieten. Met deze stand werd de warme kleedkamer opgezocht.

Na de rust zakte het spelpeil tot een steeds lager niveau en toen in de 61ste minuut Aimane Seqqal een vrij trap op het bolletje van Rik van de Broek legde, die feilloos binnen kopte, was het over en sluiten maar. In het verdere verloop van deze wedstrijd had iedereen er vrede mee dat scheidsrechter Michael Vink uit Boxtel mooi op tijd affloot.

Roda Boys kon 3 punten bijschrijven op de stand en steeg naar de vierde plaats op de ranglijst en passeerde daarmede Alblasserdam en Tricht die beide hun wedstrijden verloren.

A.s. zaterdag gaat trainer Piet de Kruif met Roda op bezoek bij GRC’14, waar hij 4 seizoenen trainer van is geweest.

Dat zal wel een wedstrijd van een totaal ander kaliber worden, waarbij het er heet aan toe zal gaan.

De kleine selectie is weer groter geworden nu Loek van Grinsven, Romano Tapirima en Jelle Scholts terug zijn van blessure en operatie en ook Toby Tan zijn schorsing van 1 wedstrijd er op heeft zitten. De tweeling Arno en Niels van der Werken startten beiden in de basis en speelden een gedegen pot. Kortom, de staf heeft weer wat de kiezen. De achterstand op GRC ’14 bedraagt 2 punten. Bij winst gaat Roda over GRC’14 heen, bij verlies wordt het gat vergroot naar 5 punten. GRC heeft de laatste drie duels gewonnen en Roda Boys heeft uit nog niet verloren: 2 keer winst en 2 keer gelijk (bij Altena en Heukelum, dat dan weer wel.)