Brakel 2 - Roda Boys 3 4-2

Brakel 2

24 augustus 2017 19:30

Aart denk er het zijne van!

Goooooooededag mensen, hier is ie weer hoor! Gisteren voor het eerst sinds mensheugenis weer is een keer gevoetbald! Of tenminste, we waren present ! Voordat we daarover beginnen hebben we natuurlijk eerst het nodige vooraf te bespreken.

Er heerste de voorafgaande dagen toch een gezonde spanning op de groepsapp van het derde. Niet zozeer over het voetbal maar vooral over de gevreesde last-minute afmeldingen. En ja hoor, Woensdag avond was het zover: Onno akka "de Snor" was vergeten dat hij die dag een uitje had met de overige leden van de AA naar Dippie Doe. Weer een mannetje minder dus. Nieuwkomer en koekenbakker Jordan had zich zoals gezegd al afgemeld voor een middagdienst op het werk, en hard-rocker Niels v Lopik had nog vakantie dus kon niet komen? Het was zodoende dat we een beroep moesten doen op gepensioneerde Ardin van Jaap van Jobkes van Veen. U weet wel, van feestduo Keilache ofzoiets. Ongeveer de enige band in Nederland die zelf betaald om te komen, maar dat terzijde.

Dan hebben we natuurlijk ADHD-uitvinder Jasper "Kloetje" vd Heyden nog. De beste jongen kon nog steeds niet voetballen doordat zn enkel in puin ligt, en nam vervolgend plaats als assistent-leider naast onze grote leider F. de Post. Na het betreden van de spelers op het veld riep Jasper al verschillende keren "ooooh grote jongens hoor". Dat leidde enigzins tot verwarring voor de spelers op het veld, gezien de heren van Brakel toch allemaal een vrij redelijk postuur hadden. Na een paar minuten spelen bleef Jasper "echt grote jongens roepen", nadat de spelers op het veld om zich heen keken zat Jasper helemaal niet meer in de dug-out naast de grote leidert, maar stond ie te kijken bij de training van de dames van Brakel, afijn Jasper.

Zoals gezegd was de wedstrijd dus begonnen. Roda begon niet onaardig en speelde het balletje aardig rond, waarbij pompt na een minuut of 10 Joey de haze windhond werd weggestuurd en de 0-1 in de verre hoek kon punteren. "Ja, af fluiten inpakken en wegwezen" bulderde onze grote leider al terwijl hij de zooi al uit de dug-out haalde, maar gelukkig dacht de scheidsrechter daar anders over. Roda bleef aardig spelen maar kreeg na een corner toch een goal tegen, de vrijstaande man van Brakel kon het balletje zo in het netje knikken. En weer 10 minuten later speelde onze keepert Leon het balletje zo in de voeten van de spits van Brakel die simpel kon scoren. 1-2 achter. Met een schuin oog werd al gekeken naar de dug-out maar het bleef angstvallig stil daar. Op Jasper na natuurlijk die nog een keer "grote jongens hoor" over het veld heen slingerde. Toch kon een paar minuten voor rust onze Ronald toch nog de 2-2 binnen schieten. Vooral niet overmeld mag blijven dat de naar kramp solliciterende Aron, bijna de bal daarna ook in het netje volleyde maar de bal belande op de onderkant van de lat.

2e helft werd John gewisseld voor de man met de eeuwige hernia: Melvin van Tilborg. Maar Brakel had er ook lustig op los gewisseld en die mannen bleken een stuk fitter dan ons. Het werd 1 en al tegenhouden 2e helft, waarna we 5 minuten voor tijd het deksel op neus kregen en 2 goaltjes moesten incasseren. Jammer maar helaas. In de eerste wedstrijd van het seizoen mag je fouten maken werd er liefkozend gezegd na afloop van de westrijd door onze grote leidert. Waarna hij er subtiel aan toevoegde dat dat wel de gehele tweede helft gebeurde.

Aanstaande Zaterdag word er niet gevoetbald daar de helft van ons team een baby borrel heeft bij Arnoud van Aalst. De spelers waren er niet helemaal uit wie die kinderen nou gebaard had, daar Arnoud na 20 minuten al hevig puffend en steunend op het veld lag te hijgen. Volgende week kunnen de mannen van het derde zich opmaken voor een wedstrijd voor de beker. Zorg dat u erbij bent!!

Uw reporter,

Aart